jwr Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Hei, kjøpt en Fiat Agrifull 55, 88 mod. skulle gjerne hatt en instruksjonsbok / handbok til denne, noen som har en ide om hvor jeg finner dette ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Hei, Kontakt A-K maskiner, de bør ha dette. Fiat Agrifull ble produsert på lisens fra Fiat, og solgt av A-K. Om du ikke får tak i direkte til denne traktoren, så kan du få tak i for Fiat 60-66 eller 50-66. Mener det er traktorene som ligner mest på denne. Jeg har en instruksjonsbok i .PDF format for 50-66 som du kan få tilsendt, om du kontakter meg på mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Hei Ser det ligger noen traktorer av denne typen på finn.no. Er dette gode traktorer? Noe spesielt en må sjekke om en vurderer å kjøpe en sånn? Skal brukest til å dra tilhenger, liten vinsj og kjøring i skogen + kanskje enkel brøyting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Jeg kan ikke uttale meg om selve traktoren siden jeg ikke har førstehånds informasjon om den. Men kan si litt generelt. Agrifull var et merke som hørte til en italiensk traktorprodusent og ble overtatt av Fiat i 1977. Jeg mener å huske at Fiat gjenopplivet merket for en kort (?) periode som en litt enklere og rimeligere utgave av standard Fiat. Kjenner ikke til om det var Fiat selv som produserte eller om andre produserte på lisens. Vet dermed heller ikke hvor mye av komponentene som er original Fiat. Fiat er kjent for å være veldig solide traktorer, og da spesielt i skogen. Men de eldre modellene har hatt en del problemer knyttet til rust Det beste er nok å høre med din lokale A-K forhandler. Mener at salget av Agrifull var heller lavt i Norge og at det ikke finnes så mange eksemplarer rundt omkring, unntagen i enkelte områder som en følge av dyktig selger\forhandler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 25, 2015 Share Posted September 25, 2015 Takk for tips og råd, mail er sent AK Maskin :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJB Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Hei!Jeg mottar gjerne instruksjonsbok til 50-66 i pdf. format, dersom du fortsatt har denne!Tar du kontakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwr Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 Har en 55 m/tett hytte, varmeapparatet sluttet plutselig å funke, finner ikke sikring? Noen som har ett tips ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modlendingen Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Agrifull er lisensprodusert Fiat ja, men som oftest med en "enklere" girkasse og litt mindre polstring i hytte. En Agrifull 55 vil tilsvare en enkel 55-66, eller 566 om du vil. Billige traktorer med firhjulstrekk. Sikringsboks sitter vel i dashbort på disse også mener eg. Svart lokk mot girspakene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus_S_1 Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Agrifull er ikke lisensprodusert,men produsert av Fiat geotech modena italia,som 90 og 66 serien. Den er basert på fiat 640, med ny foraksel og siac førerhus.Solgt som en billigserie fra fiatagri,men forsvant,da den i likhet med fiat 640 var utdatert/umoderne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus_S_1 Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Markus_S_1 skrev (På 17.1.2019 den 18.50): Agrifull modellene er montert på Fiatfabrikken i Modena Italia. Motor ,foraksel , panser og Siac hytte, som på Fiatagri 66 serien. Hele bakenden med girkasse, bakaksel og trepunkt, kommer fra Universal (lisensprodusert fiat) i Romania. Kom på markedet i 1987 og forsvant rundt 1991. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts