Gå til innhold

problem mes john deere 6310


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har problem med en John deere 6310 der jeg ikke får vendegire i gir. jeg får også ikke startet den for Starteren får ikke beskjed om at traktoren skal starte. Så tyder på at den tror den står i gir med det gjør den altså ikke.

Så jeg lurer på om noen har noe tips om hva dette kan være eller har borte i noe liggnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johndeere10_1
Men når jeg skrur på teningen å dytter vendegir spaken fram og bak så klikker det jo i en rele. Men når det klikker i rele skal vel vendegir spaken være i orden? Men vendegir spaken vil ikke holde seg på plass, og selv om jeg holder spaken fram og bak så vil den heller ikke kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært 2 utgaver av den spaken, En med rund hendel og en med flat hendel. Har du den med flat hendel høres det ut som du trenger å bytte en bryter inni spaken som bare koster noen hundrelapper, Den bryteren står ikke i delelista men et oppgående verksted i FK-systemet kan hjelpe deg med den. Hvis du har den utgaven med rund hendel er jeg litt i tvil om den har den samme bryteren. Snakk uansett med FK de har garantert vært borti problemet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Allerhelst er spaken/kontaktplater full av støv.

Åpne spaken og rengjør og legg på syrefritt fett/siliconfett på kontaktflatene. Du behøver ikke å ta av fra rattstamme. Bare hold tunga rett i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...