Gå til innhold

Hvem bør en velge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hva bør en velge mellom Mf 675 turbo -86 mod eller valmet 805 fra rundt slutten av 80 tallet. Skal brukes til enkel snøbrøyting og vedkjøring. Skal være frontlaster på.

Noen erfaringer/meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

De to forrige svarene har vel oppsumert svært bra: MF er nok generelt å foretrekke: mye bedre lessapparat-traktor, bedre hytte, en mer moderne traktor.

MEN: den er MYE mer tungstartet i kulde. Hjelper lite med en god traktor om den ikke starter. (Er den da en god traktor.)

Vet du at du kan benytte motorvarmer: MF.

Er du avhengig av å starte uten motorvarmer: Valmet.

Men uansett: traktoren skal være i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Min MF 675T-4WD (1985 mod.)starter lett også i kulde. MF 690T hadde en annen motor og de har jeg hørt skal være litt tyngre å starte i kulde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonym
Vær obs på forakselen på MF 675 spesielt med laster. No spinn sperre som lugger i svingene svak innfesting for styresylinderen som gjør at styrekulen løsner og blir slakk. stor sjanse for oljelekkasje i forakselopphenget da dette er en del av giret. Svake kingboltlager uten smøring Vær også oppmerksom på dårlig festet rør og slangopplegg til hydraulikk under hytta som ligger utsatt til for gnag etter mange timer med vibrasjon. Se etter rust på hytta som har en tendens til å bli oppspist. Hadde en 675 turbo engang dette ble noen av grunnene til at jeg da byttet til en Valmet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Valmet, mf er ikke i nerheten når det jeller driftsikkerhet,

Har kjørt mye 705 og dette er bra greier, men sant at den kan være litt lett bak med laster, men ingen problem,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ville uten tvil valgt 805! Når har 675 vært mer moderne enn 805? Har sett mange 675 og 690 uten framhjul på grunn av svak framaksel. Alle mine Valmeter har hatt trepunkt bak så da kan du henge et lodd eller noe redskap bak \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...