Gå til innhold

GPS - Leica eller Trimble


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har Leica til 10000.-. Helt grei og enkel å bruke. Lett å finne fram i menyvalgene og enkel å stille inn. Den har program for bilnavigasjon også. Eneste minus er litt kort batteritid. Den bør ha kontinuerlig strømtilførsel på lengre oppdrag. Har ingen erfaring med Trimble.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest knutmartin
Jeg er også interessert i å høre hva folk har erfaring med. Syntes det virker fornuftig med trimble sine dioder og ikke bare skjerm som leica har med tanke på sollys og skinn i skjermen. Er det noe å vektlegge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Det spørs vel litt hva du har tenkt å bruke den til. Jeg kjøpte en Trimble EZ-Guide 250 (skjerm og dioder) for 4-5 år siden og brukte den til overgjødsling med kunstgjødsel og litt sprøyting. Det krever litt trening å kjøre med, så jeg har nok brukt den for lite til at jeg klarte å utnytte den veldig bra. Men jeg mener den fungerte greit til mitt bruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest knutmartin

Slik jeg ser det er det et stort prishopp opp for å ha et mer avansert system, (autostyr, korreksjonsignaler osv). Dette ser jeg på som lite aktuelt å gjøre med det første, så for meg tror jeg de ekstra pengene i et system for utbygging fort vil være bortkastet, sammenliknet med å bruke 10-15tusen nå og heller måtte skrote det den dagen jeg trenger et system i 50-100tusen kroners klassen.

 

Jeg er generelt tilhegner av å kjøpe for fremtiden, men elektronikk kjøper jeg sjelden mer avansert enn behovet i dag pga den raske utviklingen og bytte av standarder og tilkoblinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette lønner seg eller ikke kommer vel an på hvor mange daa du har. Du skal spare ganske mye pr daa før dette &quot\;lønner seg&quot\; på våre jordlapper. Eller du skal ha ganske mange daa evt. entreprenørkjøring i stor skala. Eller du kan vektlegge andre ting som bedre komfort, lettere arbeidshverdag, bedre dokumentasjon osv. Viktige ting det også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...