Gå til innhold

Avant, Klype for å fjerne greienr og avfall etter trefelling..


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Dere får flytte tråden om den skal være en anna plass..

 

Jeg har kjøpt meg en Avant 520 som skal brukest for å hjelpe til med opprydding etter trefelling og fjerning av avfall hos kunder.

 

Avant har pallegaffel med klype og silage fork som kan brukest til dette.

De har også en tømmerklype ala igland sin med den blir for tung om jeg skal frakte dette på en tilhenger med Avanten også.

Så da er det bare de 2 første klypene jeg kan bruke.

 

Jeg har alldri brukt pallegaffel med klype, men slik jeg ser det så vil den fungere bra på stronger, men dårlig på greiner og mindre avfall, stemmer dette?

 

Så er det silage forken som kan brukest, men den klemmer ikke helt sammen, det vil si at når den er klemt igjen til maks så er det sikkert 30-40 cm åpning imellom øverste og nederste kjeften, dette går greit når en skal frakte store mengder og det er bare å kjøre inn i haugen og klemme igjen klypa, men om en skal kjøre vekk mindre mengder så vil ikke klypa klemme langt nok ned og jeg ser for meg at greiner etc vil falle under kjøring og det blir bare rot. Stemmer dette? er det noen som har prøvd?

 

Har kikket litt på Norcar sin silogreip, den stenger klypa enda mer sammen så den hadde passet perfekt, men det er andre hurtigfester og slik jeg ser det så blir det en større jobb å skjære vekk gamle festa og sveise på nye avant fester.... Er det noen som har brukt/prøvd forskjellige klyper til avant og kan komme med noen anbefalinger/tips??

 

Takkitakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ok, har kikket en del på Norcar sin silage fork på 90 cm og den klemmer igjen klypa mer.

Snakket med forhandler i dag og fikk noen bilder så mest sannsynlig så kjøper jeg den og lager den til så den passer på Avanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...