Gå til innhold

Lading NH TL100 2004 mod.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt en NH TL100. Denne lader dårlig på tomgang når det står på litt forbruk (lys f.eks.). Må ha litt turtall, så er ladingen normal. Uten forbruk, så lader den også på tomgang. Noen som har erfaring med dette? Hjelper det å skifte spenningsregulator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ivaoedeg_1
Har du vært borti det? Irriterende for det blinker/blafrer veldig i lysene på tomgang. Hvor kan jeg få tak i annen reimskive isåfall? Forslag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sånn er det bare. Det unngås enkelt med å justere på &quot\;håndgassen&quot\; litt så den går på ca 1000o/min om den skal stå å gå en stund med full belysning, varmeapp.vifte mm. Har du kløtsjfritt vendegir så får du feilmelding på det også og den vil ikke gå. For å nullstille feilmeldinga da så må du stoppe motoren og er du &quot\;heldig&quot\; da så får du ikke start igjen heller...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har en TL fra 1999 som lader for dårlig på tomgang, det er ingen blafring men generelt for dårlig lading. Jeg mener at denne er levert med to typer dynamoer, der den ene er for liten. En AK-mekaniker anbefalte meg å skifte reimskive og reimer for å få mer fart, en annen mente det var best å bytte dynamo.

Jeg er ingen ekspert på dette, men vil tro at batteriet ditt vil vare vesentlig kortere tid om du ikke gjør tiltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...