Gå til innhold

Radiostøy etter montert Led Lys på NH TL90 99 mod.


Gjest

Anbefalte innlegg

Skiftet ut gamle arbeidslys med led lys på traktoren. Dette fungert veldig bra. Men det oppstod et annet problem. Fikk veldig støy i radioen når jeg tenner Led Lysene.

Er det noen som har erfaring med dette problemet. Eventuelt om dette kan komme fra dårlig antenne.

Men er det noen som har erfart det samme som meg, hører jeg gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøyrt med ledlykter ca 2 år, å radiostøy har aldri vært eit problem. kjøpte da relativt dyre lykter frå kåtorp maskinutleie, og nå i haust kjøpte eg 2 slike som Rune nevner, og det var nesten som å skru på dagslyset når eg slo på dei 60-wattslampene :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon ledlykter type billig lagar støy,men ofte har det ei annan forklaring. Vist du har lagt opp nye el kabler, og dei er montert i nærheita til anntenekabelen, så vi du få støy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er billige led lys. Trodde led lys var led lys. Tenkte aldri på radioen når jeg kjøpte disse. Tenkte kun lysstyrke.

Men skal skifte til Dab+ radio.

Kanskje dette løser problemet.

Er det noen som har formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune: Hvorfor bruke 1600kr på en løsning, når man kan få til ett resultat som gjør jobben for 50kr? Kansje ikke like mye lys men ikke sikkert det trengs.

 

Ville selv prøvd løsningen til HansA, det kan redusere støy ende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dreier seg kun om arbeidslys. Bytter ut gammel arbeidslys med led lys. Støyet kommer når jeg slår på led lysene.

Lysene fungerer fantastisk bra, unntatt dette støyproblemet.

Ser at en av dere fikk vekk støyet ved montering av DAB radio.

Da jeg skal montere DAB radio uansett i traktoren, vil jeg prøve dette først for jeg eventuelt går til innkjøp av nye lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder snødrev, så har jeg ikke fått prøvd dette ut. Men disse blir ikke så varme som vanlig arbeidslys, så hva dette har å si vet jeg ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Dere som har montert Oledone lys - går ut fra at dere bruker 60 grader spredning. Er det nok med 2 stk? Har det noe for seg med 4 stk? F.eks 2x30 grader og 2x60 grader for å få mer lys lenger bak? Eller rekker 60 grader så langt at det blir å overdrive?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert 2 stk på hytta oppe-bak, og det lyser vanvittig bra, så etter mitt syn så er det nok. har 2 halogen på bakskjermene, og det blir som parklys til sammenligning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til støy fra arbeidslys og varsellys er at man kjøper produkter med &quot\;universal&quot\; volt (eks. 9-32V). Hvis man kjøper lys etter hva man skal montere på og da kjøper ren 12V eller ren 24V vil dette problemet forsvinne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å erstatte vanlige lyspærer i arbeidslysene med led-pærer? Funker det? Hvordan blir lyset sammenlignet med ledlamper eller orginalpærer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd, ja har prøvd å sætt inn h3 led-pære i arbeidslys, og det gav så dårlig lys at eg var ikkje eingång ute å prøvde det. halohgen h3 lyste mye bedre, vart for svakt. egner seg nok berre i spredere på bil det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Nå har jeg skiftet ut fm radio med DAB. Alt fungerer helt perfekt. Måtte jo før eller senere gjøre dette allikevel. Radiostøy er helt vekk. Brukte en magnetantenne som jeg plasserte på taket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei HansA

Hvordan gjør man med disse ferritt-kjernene? Hvor mange trenger man pr ledning/lykt? får man plass for de i lykta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...