Gå til innhold

problemer med nettbinding - vått gras


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Her inne ser det ut for å være en rekke kvalifiserte personer til å kanskje kunne bistå med ett problem. Jeg bruker en Welger RP 200 presse. Den er grei den helt til graset blir vått. Da vil ikke nettet går rundt ballen, men alle andre steder. Når det graset er tørt går alt bare bra, men ikke når graset er vått. Har dere noen gode råd på hva som kan gjøres med utfordringen. Bortsett fra å vente på bedre vær da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Prøv med et nett om er &quot\;stivest&quot\; mulig. Legger den nett på matevalse (den med gummi på), Kan det hjelpe med talkum eller bakepulver eller lignende. Jd presser har dette problemet, og de leverer med en liten flaske talkum. Sikkert for å tørke gummien litt. Legger den på valser, er det vel ikke mye annet en å prøve med stivt nett, og passe på at den kutter nettet skikkelig (skarp kniv) .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strilen_1

Har en rp12s. Den kjører eg litt gras inn pickup'en i begynnelsen av Nettbindingen. Dette fungerer bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LCU_1
Takk for svar! Gummitrommelen er til tider ett problem. Det fikser vi med å legge ett lag gråtape, det funker bra det. Nettet har det med å legge seg på andre tromler. Tipset med å mate pressa litt med det samme nettet går skal jeg prøve.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hadde en jd 678. plagdes med nettet. matolje på gummirullen er bedre en talkumet som er med. ble nesten problemfritt med matolje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...