Gå til innhold

MF 362 lekker bremsevæske


Gjest

Anbefalte innlegg

Merket en dag at det hadde lekket en form for væske under dashbordet. Det var flekker på gulvet og på bremsepedalene. Jeg klarer ikke å se hvor lekkasjen kommer fra og hva som utløser dette, det skjer bare noen ganger. Jeg lurte først på om det var kjølevæske, men jeg ser nå at nivået på bremsevæsken har minket.

 

Noen som vet/gjetter hvor dette kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhørte meg litt og fant ut at det er bremseolje i den lille beholderen ved dashbordet, så det er nok bremseoljen som har lekket litt ut. Foreløpig prøver jeg meg med å fylle opp og se om det skjer igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Jeg fylte opp beholderen der nivået var nesten på MIN før jeg begynte kjøring. Merket ikke noen lekkasje mens jeg kjørte, men i løpet av natten har det lekket ut i hytta igjen. Nivået er nå neste nede på MIN igjen, men det ser ut som det stabiliserer seg der...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte opp på nytt, ventet over natten (uten start) og det samme skjedde igjen.

 

Så det må være beholderen, selv om jeg klarer ikke se noen skader. Skal prøve å skifte denne først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må prøve å kjenne etter hvor det er fuktig. Lekkasjen er alltid på det høyeste stedet der det er fuktig. er ikke beholderen fuktig så er det ikke den som lekker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...