Gå til innhold

Valmet 665 autocontrol


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har en 20 år gammel 665 med autocontrol, som har blitt preget av dårlig vedlikehold kystnært opphold gjennom hele livet. Dekslene er rødmalte, men ellers er det vel egentlig mere svart på slike Valmeter (brunt nå......)

 

Har litt problemer med elektronikken til trepunkten, er det noen som har kuttet ut styretablået og bare kjører strøm ut på magnetventilene som sitter over venstre bakaksel? Jeg har målt på en annen traktor, og der kom det 12,5 Volt på spolen som gir olje til løften. Lurer litt på om det i så fall kan gis 12 Volt til senkespolen også samt om det med en regulerbar motstand kan få styrbar senkehastighet lignende originaltablået? Hvis jeg finner ut av den virkelig feilen så er det jo greit å ha alt til å virke, men denne traktoren kommer ikke til å gå med plog eller lignende. Kun av og på med henger eller rive, samt opp og ned for å hente rundballe.

 

Noen som vet pris på ny hjerne og føleren i toppen av bakstussen til autocontrol?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har en tilsvarende Valmet hvor autokontrollen streika i vår. Vi lasta ned instruksjonsboka med tegninger over det elektriske og leita å målte en stund. Det endte med at vi bytta sensoren til toppstagsfeste og da var alt i orden igjen. Det var vist noe som kunne ryke på disse så mulig det er dette på deres også. Vi var også inne på tanken med å tvangskjøre spolene men jeg ville nok prøvd litt til før jeg gav opp, du miste ikke bare dybdekontrollen men også flyt som kan være fint til snørydding eller harving ol.

 

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...