Gå til innhold

Valtra N101 vs Valtra 6550


Gjest

Anbefalte innlegg

Kikker litt på brukt traktor for en kompis. Prisklasse 200-300 tusen.

Har selv hatt en N92, var ikke fornøyd med effekten i den. Magefølelsen sier at 6550 er sprekere enn N101. (min N92 hadde den kraftige unødvendig tunge bakstussen og transmisjon som veier en del og stjeler litt hestekrefter. Stemmer ikke det?) Mener bakstussen er riktigere proporsjonert på 6550 enn N-serien. Med laster er nok N litt stødigere pga. lengre akselavstand.

 

Kommentarer, innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en N101 2007 mod på finn, og ut i fra det ene bildet kan jeg skimte det orange håndtaket håndgassen ved siden av setet, rett bak girstengene.

 

Samtidig har jeg kikket på en 6550 2004 mod, og der er det ikke den manuelle spaken til håndgass, men den lille elektroniske vriknotten ved vindusstolpen. Betyr det f.eks at de siste 6550 hadde commonrail (eller i hvert fall elekronisk gasspådrag), og at de minste i N serien ikke har/hadde i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 1000-timers service på min N92, og da fikk jeg traktoren igjen med dieselpumpa skrudd opp. Skulle vel være 116 HK i den nå, og jeg må si det er en helt annen traktor merket jeg med en gang jeg skulle kjøre hjem fra service, også spesielt når jeg kjører tung dumperhenger i bratte motbakker :)

 

Dieselforbruket synes jeg i utgangspunktet er høyt, og har faktisk ikke merket noe høyere forbruk etter at traktoren ble skrudd opp på servicen. Synes absolutt Valtraen er komfortabel og stødig med god vektfordeling - også i lasterarbeid. Har en gammel Fendt 305 fra før, og dieselforbruket på disse to er helt enorm, men så er det jo Fendt... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 101N, 2006 mod. den har ikke CR. Trur at det senere kom CR motor på 101N,men er ikke sikker på årsmodel.

Har også en 92N, den også uten CR. Det er litt mere futt i 101N nå en holder på med tungt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Ingenting bestemt ennå, det kan til og med være at kompisen velger en helt annen str og annet merke.

 

Håper dere fortsetter å komme med innspill. Har jo selv hatt en N92 så jeg kjenner jo en del til disse fra før, men min ble aldri stilt opp. Kanskje oppfatningen av traktoren hadde vært annerledes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...