Gå til innhold

Erfaringer med Landini 8880??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har funnet en Landini 8880 1998 mod som eg vurderer kjøpe , skal og sjå på den over helga og prøveskjøre. skal bruke den i lett gårdsdrift gyllekjøring og grashøsting med rundballer. traktoren har ikkje gått mer en 2500t og er bra utsturt men lurer på hva erfaringene er på disse håper noen her har vert borti disse og kan gi råd for og imot handel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det ingen som har erfaring eller veit noko om desse ? Eg har lett runtom på nett og er lite info om landini både i positiv og negativ retning. hadde vert veldig kjekt om noen kunne delt litt erfaringer om dei har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

annbefaler 8880 på det sterkeste om du får den for en bra pris!

har kjørt en snart i 2 år, å elsker den hver dag!

 

Gode ting med traktoren

Suveren traktor, med mye valg av gir! å enkelt å kjøre.

Kraftuttak (PTO) er enkel å starte, vanlig vis så er kraftuttaket på andre trakturer helt jævlig, men er suveren på landini.

Traktoren er sterk på å dra henger og løfte tungt, både på hydralikken bak, og

lasteapperat.

Suveren 4hjulstrekk.

Suveren utsikt bak, som er bra visst du skal kobble på redskap eller henger. og traktoren har også en spake bak traktoren der du kan heise og senke hydralikken. som passer bra visst du ikke bruker &quot\;trekant&quot\; eller andre hurtitilkobblinger, og du sliter med å hekte på redskapet bak, så er det en vellsignelse fra herren i mine øyner, så du slipper å gå inn og ut traktoren hele tiden!

 

Minus med traktoren

Det er ett minus med trakturen, det er at du har en girspake der fu har tre serier, som har tre forskjellige merker, 1 - snegle 2 - mann som går 3 - kanin. Visst du bruker den girspaken i fart så lager den skurrelyd i girkassen/klutsj det er ikke så hardt for klutsjen, men giret er vannskelig å få på &quot\;plass&quot\;

Men jeg bruker bare &quot\;tall&quot\; girene, visst jeg skal f.eks. på vegen, så setter jeg &quot\;serie girspaken&quot\; på kanin, også bruker jeg bare &quot\;tall&quot\; girene.

 

Håper dette var til hjelp! :-)

Og lykke til med kjøpet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...