Gå til innhold

MF 3070 og effekt


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en MF 3070 1992 modell som jeg syns det er for lite ork i. Er med turbo og den er nok justert opp litt, men har mye tung redskap, f.eks 4 skjærs vendeplog som går helt fint i sandjord, men i Leirjord blir det gående smått. Ti tonns agromet dumperhenger med 8tonns beltegaver på går trått i bakka.. Har ingenting å sammenligne med for å si om det er noe feil med traktoren/om den skulle orket mer, men har sjekket ventiler og byttet filtre og trur ikke det er noe spes feil, har gått 8000timer så er vel ikke helt i form lenger men,... Spørsmålet er å mye tåler disse motorene å bli skrudd opp? Hvor mye tåler girkassen osv. Vurderer å bytte til 6170 eller lignende men billigere å få opp futten i den je har enn å bytte...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Justerte min 3070 også opp. Men hadde problem med at topp pakning røk. Målte den og den hadde 150 hk på pto. Så det var i det meste laget. Justerte den ned til ca 120 hk .Dette gjorde eg da eg skifta motor. Den gamle motoren klarte ca 6000 timar. Då sprakk blokka. Har kjørt den til 8600 timar no.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6170Turbo_1
Er vel for mye likt på 3070 og 6170 til at det er noen oppgradering å bytte. Du burde få sjekka effekten på eit dynometer og justere effekten opp til ei plass mellom 120 og 130.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...