Gå til innhold

Dieselforbruk


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Fendt 824 SCR. Jeg må bare si at Fendt bruker også diesel.

På 7 timer brukte den 161 liter med ei harv på 6.5 meter,det blir 23 liter i timen.

Mvh Lykkelig VALTRA eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det må jeg si var ett av de minst konstruktive innleggene jeg har lest på lang tid!!

Selvfølgelig bruker Fendt diesel, det skulle bare mangle. Men det som er poenget er hva totaløkonomien over traktorens levetid er.

 

Ikke bare den tiden du har den, men over hele traktorens eksistens!

 

Her er Fendt i en klasse for seg vil jeg påstå.

 

Og hva er bra og hva er dårlig på en Fendt?

 

Vil vel si at hytta var det dårligste på Fendt før ny hytte ble introdusert for ett par år tilbake, dagens hytte er som testene sier meget bra.

Ellers så vet jeg ikke om noen spesielle svakheter på dagens Fendt, eller den forrige modellen utover dette.

 

Selv kjører jeg mellom 6 - 8000 timer på traktoren før den byttes. Og &quot\;bank i bordet&quot\; ingen uhell så langt utenom ett turbohavari.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Traktormerke blir man aldri enige om! Men snakker man om totaløkonomi så er det mange bønder som har mye å hente! Jeg har en stor maskinpark. Det er flere ting som er viktige. Pris, kvalitet, servicetilbud, ettermarked, dieselforbruk osv. Men det er også en stor verdi å være totalkunde. Hos oss er det John Deere. Det har det vært i 30 år. Jeg kommer ikke til å bytte fordi de har det beste utvalget. Kjører traktorer fra 60 til 250 hester. Alle er enkle i bruk. John Deere er verdensledende og tilbyr ett bredt sortiment. Men hvis dere også snakker økonomi så husk å vaske traktorene, lakk dem, hold de vedlike! Pløyde akkurat med vår eldste som er en 6820 pr autoquad. 5 skjærs es vario full bredde i 6 timer. Brukte 14 liter i timen og det er målt nøyaktig. Synes det er helt greit! God våronn!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Videre kommentar til den ovenfor så er det jo veldig avhengig av hvordan jordet er osv... Var relativt flatt og god jord, med lite stiv leire osv.

 

Men ett spørsmål til dere Fendt eiere... Jeg trenger minst 4 traktorer i drifta. Med Fendt ville jeg for samme pris kun fått 3 traktorer. Da kunne jeg ikke drevet slik jeg gjør i dag. Da betyr feks 50.000 i diesel lite.., har dere tenkt på det? Inntekt på 4 kontra 3 er bedre butikk for min del hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Blir nok aldri enig om dette nei, men slik skal det være.

 

Ulempene med Puma er at traktoren er unødvendig stor i oppbyggingen, samt at svingradiusen er utrolig dårlig. Hadde selv en på prøve her, og da var det dette som var utslagsgivende.

 

Pumaen jeg hadde på prøve hadde kun 1000 og 1000 E på PTO, dette var standard fikk jeg høre. Det er for dårlig i 2014

 

Skjønner godt at folk velger puma, men ikke til et normalt gardsbruk i Norge. Da passer denne traktoren best på ett anlegg med en dumperhenger bak.

 

Derimot så liker jeg JD, MF, Fendt mye bedre, dette er traktorer som ligger langt foran med tanke på dagens jordbruk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Arne_M_1

Leser med stor interesse deres meninger om dieselforbruk.

Er det noen her som har peiling på ca diesel forbruk på New Holland T6080 Auto Comand? Lurer på å kjøpe en... Skal brukes til å brøyte/strø fylkesveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...