Gå til innhold

john deere 6410


Gjest

Anbefalte innlegg

Ha lyst på en john deere 6410 men får ikkje prøvd den før kjøpet. Me har prøvd en 6220 se 2006 mod. Og den var ganske lat syns eg. Men er 6410 sprekere og om powershift er bra og om det er elektronisk vendegir. Dere kan berre gje.meg all informasjon dere veit om disse traktorene. Veit ikkje så mykje selv. Treng svar ganske kjapt:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Populær traktor, og komfortabel, gjennomprøvd teknikk. Enkel, men likevel passe avansert. Har en 6320, og den er vel omtrent identisk. Har har den i fire år, fra 850 til 2300 timer. Ingenting tull. Min har Command rail diesel, tror ikke 6010 serien har det. Elektronisk vendegir er bedre enn SE varianten sin. Har lest/hørt om tull med bryter i elektronisk vendegir, men da ser jeg for meg at du tross alt kan nødreparere med ledninger og brytere. Har kjørt en 6220 se en del, og der har wiren til vendegiret røket minst to ganger. Erstattet forøvrig en 6210 se som var betydelig sprekere ( kanskje oppjustert)

 

Hvis prisen er grei så tror jeg ikke du gjør noe bomkjøp.

 

Er det den på auksjonen.no forresten? Ladterspaka til JD er ganske behagelig å manøvrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mulig jeg misforstår, men mener bestemt det er turbo i både 6220 og 6410.

Og jeg vil påstå at 6410 er sprekere enn 6220se.

Men selvfølgelig så kan jo bestefar daukjøre alle kjøretøy......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesen_1

Så dere mener at 6410 er sprekere enn 6220 se? Og va er så spesielt med se typen?

Og syns dere at eg burde handle eller ikkje. Har ikkje så lyst på enn lat traktor heller\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1

6410 skal orginalt være sprekere enn 6220se, men det sitter vel samme motor i begge, så det er bare litt justering. Begge har turbo. Det spesielle med SE er at det er en økonomi-modell. Hadde selv en 6220se i 8 år. Problemfri traktor hele tiden.

6410en ser helt grei ut. Auksjon blir jo uansett litt lotto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

SE er en simplere utstyrt traktor, i praksis gjelder det meste førerplassen, utstyr inne i hytta, føler jeg.

 

Er ellers enig, styr unna SE hvis du skal kjøpe brukt. Varmeapparat/AC i SE sitter i taket, typisk at den lekker kjølevann ned på dashbordet, har kun tilt på rattet, ikke teleskop, har oftest simplere (og færre) hydraulikkuttak, og SE har ikke det veldig oversiktlige bryterpanelet som viser hvilke lys som lyser rundt omkring på traktoren, flere lys muligheter enn du kan få på SE i det hele tatt.

 

Liker faktisk bryterne på 6010 og 6020 Premium mye bedre enn skjermen (Command Center) på 6030 når arbeidslysene skal justeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Stefanesai_1

Gleder meg og til å høre om du fikk den og om erfaringene så langt!

 

Jeg kjøpte en 2000 modell 6410 PQ her like før påske. Denne har gått veldig langt, nærmere 10000 timer.

 

Må si at jeg så langt er veldig fornøyd, det er jo nå en glede å sette seg i traktoren hver gang noe skal gjøres. Min forrige var en jd 2040 fra 1980, så det er jo noen steg opp da for min del.

 

Er jo selvfølgelig for meg mye å sette seg inn i, for en som ikke er så vant til en &quot\;moderne&quot\; traktor, en del elektronikk og mye innstillinger som kan gjøres. Men begynner å gå seg til :-)

 

Hvis jeg skal klage på noe, så må det være følgende:

Litt vanskelig å kjøre &quot\;mykt&quot\; etter vei. Virker som det er litt slakk i drivverk, dette merkes og om man kjører sakte i terrenget og det er litt ujevnt, overgang mellom pådrag og motorbrems. Etter vei så skylder jeg i hovedsak på at både gasspedal og clutchwire er litt treg. Har smurt opp og det er blitt bedre, men clutchwire må nok byttes for å bli helt bra. Dette i kombinasjon med en motor som umiddelbart tar tak og skyver godt, så kan det som sagt være litt vanskelig å kjøre mykt og fint.

 

Kjøpte den delvis som rep.objekt fra FK, så noe småtteri er det selvfølgelig, dørlås, treg gassoverføring og clutchwire, gassfjær til tiltratt, et par dårlige lykter, litt svetting på en tiltsylinder til lasteapparat, feil med display osv

 

Ellers fungerer faktisk alt av hydraulikk og elektronikk, lettstartet, alle brytere og duppedingser fungerer, alle innstillinger til 3pkt, tett og fin osv. Og når man kommer fra noe som er 20 år eldre, så er det en glede å kunne sette seg i et kjempegodt sete, i en lys, romslig og oversiktlig hytte. Lukker man døra så er det stille, godt varmeapparat og ac, rask laster, vendegir osv så må si meg kjempefornøyd. Har Powerquad plus girkasse, denne kan skifte manuelt eller automatisk mellom hurtiggirene.

 

Girkassen er forresten ganske &quot\;kontant&quot\; på girskiftene mellom hurtiggirene, leste et sted at dette ble forbedret på 20-serien ved at motoren spiller på lag akkurat ved girskifte.

 

Veide den til ca 6 tonn med Quicke 940 laster og 4-i-1 multiskuff på.

 

Gleder meg til å høre andres erfaringer, og når det spørres om motor, så har jeg ikke fått prøvd min med tung belastning. Kun tom traktor m/laster og den drar opp i høyeste gir uproblematisk i alle bakkene jeg kommer over her i området.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...