Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Vurderer å anskaffe ny såmaskin for grasfrø. Er det noen som har synspunkter på Tume Greenmaster og Fiona Grassbag? Ser rimelig like ut for meg. Skal brukes for grasfrø og raps. Er det noen enkel måte å tømme disse maskinene for såfrø? (Fiona er vel konkurs, men vil vel kanskje gjenoppstå) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Jeg har en 2,5 meters Fiona tilsalgs. Enkel og grei maskin som ikke blir brukt da jeg leier en nabo med 6 meters maskin. Ring hvis det er av interesse. Tlf 95247818. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 8, 2013 Share Posted June 8, 2013 Har brukt begge typer. Konstruksjonen er mer eller mindre identiske. Tume virker hakket mere solid enn Fiona. Greit og enkelt å ta dreieprøve og stille inn maskinene. Velg den som du har met og best kontakt med forhandler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ingare_1 Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Takk for tilbakemeldinger. Det ble til at jeg valgte Tume. Jeg brukte også bladfaks tidligere år og hadde store problemer med å få det gjennom grasfrømaskin pga lette frø. (Fungerte bedre med ei maskin med labber da man fikk mer risting i beholderen) Endte med å bruke kunsgjødselspreder på den ja :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.