Gå til innhold

Ford -7840


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde store problemer med hydralikktrykket på min Ford 7840(6sylinder)- Byttet ny hydralikkoljepumpe og har ikke fått bedre trykk. (160)bar. kan noen si meg hvor det sitter en overtrykksventil eller lignende....? som er åraken til feilen.- merk pumpen er ikke på registeret foran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten sitter det en ventil på pumpen, den er skrudd inn i pumpen, eller så sitter den under setet i ei blokk som sitter oppå hydraulikk lokket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym
Jeg kjøpte en 7840 sl dp nå, å plages litt med løftet på trekkarmene, greier ikke å løfte en rundballe engang. Lurer litt på om det kan være pumpa?? Hva var problemet til deg ettersom det ikke ble bedre etter du bytta pumpa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det montert frontlaster? Og er evt. Trykket i orden der?

Sitter sikkerhetsventil og videreføringsnippel i lastersentralen som kan være feilkilder også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Da har jeg testa trykket, 110bar på tomgang å 170-180 på 1500 rpm. Noen som har peilling på oHva som kan være galt? Pumpa? Sikkerhetsventil på pumpa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hos meg var det også sikkerhetsventillen i lastersentralen som var problemet. Lå rusk i den. Gjorde rent, og alt ordnet seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sett et manometer på hjelpeløftsylinderen. Da får du sjekket kun den bakerste hydr.pumpa. På tipputakkene får du også med pumpa på motoren. Men det virker som begge pumpene dine er dårlige. Mål også flowen på tipputtakene. Hvor mange timer har traktoren gått?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ok, den har gått litt åver 6000 timer. Skal sjekke sikkerhetsventilene før jeg bestiler ny pumpe:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...