Gå til innhold

JD 6110RC


Gjest

Anbefalte innlegg

Nokon som har prøvd denne? Vurderar å kjøpe ny evt lite brukt traktor på godt 100 hk. Skal helst ikkje vere for tung. Har i dag ein JD 5820 05 mod som har gått ca 4000 timar, men kunne tenkt meg ein til om økonomien tillet det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en 5820, så har du kjempetraktor fra før. De nye RC-modellene er ei blanding av flere modeller. Hytta fra 5R/M er plassert på helramma til 6030-serien.

Fordelen med å bruke denne ramma er mer stabil traktor og mulighet for fjærende framaksel, samt større dekkdimensjoner.

Ulempen er det du trekker fram\; vekt. Mens 5R og 5020 opererer med dødvekt på ca 3700 kg, vil 6RC nærme seg 5 tonn. Uten frontlaster og fronthydraulikk.

Jeg liker JD, men her mener jeg de har bommet i utviklingsarbeidet. Spesielt siden 5R etter alt å dømme blir tatt ut av produksjon. Mitt tips til deg er å finne en pent brukt 5100R, det er omtrent samme traktoren som du har i dag, og du pakker ikke jorda mer enn før. Evt. bare slite videre på den du har. Med godt vedlikehold kan den godt gå 4000 timer til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...