Gå til innhold

Industri/knastedekk foran?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Valtra T160 som går i brøyting. Vurderer å få tak i knastehjul å ha foran på vinteren og vanlig ribbehjul bak, eller er det en dårlig ide? Jeg har helt nye Alliance Farmpro dekk rund baut på traktoren. Dimensjon 480/70/28 foran og 580/70/38 bak.

 

Jeg vurderer Alliance sine MultiUse 550 knastehjul. Det jeg sliter med er å finne ut hva slags dimensjon som passer overens med bakhjula mine.... Eller er det ikke mulig å kjøre med knastedekk bare foran med de dimensjonene jeg har.? Har sett på en del omregningstabeller og rulleomkretstabeller jeg har funnet på forumet her, men ble ikke så klok av det. Er jo mange andre som kjører med knastehjul kun foran...er meningen å kjøpe komplett på felg, så om bredden på dekka ikke er den samme spiller ikke det noen rolle for felga sin del. Nesten bare fordel med smalere på vintern.

Noen som kan hjelpe meg som har peiling på om det er mulig, eller må jeg kjøpe dekk til rund baut med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Takker for hjelp. Var egentlig 440/80/28 jeg egentlig så for meg at skulle passe, men fikk det ikke til å stemme med noen tabeller. Men da gjør det tydeligvis det. Er maskinpigg som er aktuelt ja, har maskinpigg i de vanlige bakhjula og skrupigger foran. Er stor forskjell fra jeg gikk over fra skrupigg til maskinpigg bak hvertfall, men sliter litt med styring innimellom(traktoren går med plog) så tenkte det kanskje ville hjelpe med knastehjul. Knastehjul bak vil vel sikkert komme etterhvert det også.

 

Knastehjul er jo en investering som varer en stund, her er det stort sett ordentlig vinterføre hele vinteren så blir lite asfalt slitasje på hjula. Hjula kan jeg jo ta med meg videre den dagen jeg bytter traktor også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...