Gå til innhold

vann lekasje i taket mf 6400


Gjest

Anbefalte innlegg

hei etter at det ble kaldt ute så har jeg fått kjølevann lekasje i taket på min mf 6400 .har hørt at dette er et problem på noen men det er vist bare å dra til noen koblinger- tenkte det er noe jeg kan klare selv, men er det noen her som har gjort det å vet om man må av med innertaket eller om det kan gjøres fra toppen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk dette problemet første vinter å traktorn va ny..til 1 eg kjøre for, fekk ikkje ordna det m ein gang så ha innsausa taktrekk, nok om det.

-Skruv av fremste plate som Jd'r si\; så kjøm vannslangan opp i høgre stolpe. Dra te slangeklembane dær. Hadde vannlek. Mellom varmeapp å slange e vertfall

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sidespor....

 

Varmeapparatet på jd 6000 SE ligger også i taket, på to hos oss har vi hatt løse slangeklemmer, den første hadde takluke, rimelig lett å komme til da. Uten takluke måtte hele taket av.

 

Rett før jul steg temperatur til himmels på min jd 6330 Premium, alt vannet forsvant. Innstinktivt slakke av og trekke ut varme av vifta før jeg kunne kjøre av veien. Kom bare kald luft i dysene...

 

Slangene til varmeappeapparatet går langs høyre side under hytta, krysser mot venstre rett under setet og går opp i kassen under setet som vifter og kjøle og varmeradiatorer sitter i. Traktoren har ikke hyttefjæring, og derfor hadde den ene slangen ligget litt for nær en liten klump som stikker opp av gearkassen rett under setet.... Fikk ikke søl i hytta i hvert fall.

 

Jobben ble: ut med setet, av med platen over varmeapparat, gulvmatte, plate over gearkasse i gulv, div sidedeksel inne i hytta, sette traktor på bukk, av med høyre hjul ( kanskje ikke med smale og lave hjul) løsne wire til handbrekk, løsne hyttedempere, eksospotte for deretter å tilte hytta mot høyre nok til at jeg kunne skifte tur og retur slangen inn mot varmeapparatet til en samlet pris av ca 800 kr.

 

Gjorde det selv i jula, helt effektivt så gikk det vel ca en dag, men ikke når en gjør alle disse tingene for første gang....

 

Lettere å komme til med vifte i taket, men liker bedre varmefordelingen ved underliggende vifte. Smak og behag....best når det fungerer uansett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar,skal kjøre den inn å tine den opp å fikse dette i helga.taktrekket har fått smake det her å,montru om det lar seg fikse på no vis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...