Gå til innhold

importere maisensilage


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

sitter å funderer på muligheten til å importere maisensilage fra danmark.

tenkte på en båtlast på 6-700 balger.til eget bruk og evt videresalg.noen som har noen erfaring med dette?og hva trur dere en bonde er villig til å betale for en balge på 900 kg med ts på 32%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mais blir lagt i silo. Hvordan skal du unngå varmgang??

Jeg vil tro at de fleste bønder finner prisen interessant dersom den er 20-30 øre høyere per FeM, enn gras-silo. Noe dyrere tror jeg det blir vanskelig å få solgt. Transport koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Mais kan også bli lagt i baller, med utstyr som feks. orkel compactor. Og da blir det muligt å importere mais ensilage. Spørsmålet er hvor enkelt det er å laste å losse uten å lage for mye hull i plast. Jeg tror du må regne om til fem pris, og da se hvor mye du kan ta for hver balle. En fem pris på opp til 3.5 kroner vil nok være interessant.... Det er verdt å merke seg at mais fungerer best om du har silo av meget god kvalitet i tillegg. Alfa alfa høy eller grønn høy vil kansje være minst like gunstig å importere? ca 1 fem pr kg ts. Og da bli transporten gunstig også. Tørt, og tett lass med firkantball.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tauer du båten til rogaland og prisen er riktig, så er jeg med.

Må det betales tollavgift på mais?

Få med veterinærattest.

Send meg en mail

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Anonym

Mais fra DK er en god ide, pris ab åker er rundt 0,60.- NOK/ FE.

Greit nok med at pakke i rundballer, men hvor ikke reise en 20 fod på enden for at fylle den med teleskoplaster. Container koster 8000.- i DK men kan avhendes etter bruk.

 

Men import kan vel være et problem, foer skal som regel innen om FK eller Strand med diverse påslag................

 

Er netop tilbudt mai i nordjylland for 0.40 FE, den er så tør at den uten problemer går i container................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Om noen har info om eller kontakter på salg av for mais så kontakt meg.

Jeg er interessert i å køpe store mengder!

J-m-gomo@vktv.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...