Gå til innhold

Motorbankelyd


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en JD 6320 05 mod. Kjøpte den for 4 år siden kjørt 850 timer, og skiftet olje med en gang jeg fikk den, Texaco mineral olje. Har skiftet igjen på 1500 timer, og nå i sommer igjen på drøyt 2000. Siste gangen vet jeg at jeg brukte FK sin turbo d5, husker ikke helt på 15020t. Nå når traktor er kald synes jeg det er litt for mye banking i motoren. Turbo d5 er delsyntetisk, men fk verksted sier de bruker nesten bare den. Var det dumt av meg å bruke delsyntetisk når jeg vet at jeg har brukt bare mineral en gang tidligere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mener å ha hørt at disse motorene går litt hardt når det er litt kaldt. Tror dette er gjengangere på flere merker med commonrail. Vet at felleskjøpet har en dieseltilsetning som skal gjøre godt for injektorene. Ellers er det vanskelig å vite hva det kan stamme fra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest innmari_seriøs_1

Det er mye misforståelse ute å går ang. motorolje.

Det er ikke skadelig å blande mineralolje, delsyntetisk, syntetisk, men sef. ikke ideelt.

Mitt beste råd er å kjøre på en god synetisk Mobil el. Castrol olje. Bytt filter annen hvert oljeskift,men alltid hvis du bytter oljetype.

Motorbankinga di tviler jeg sterkt på at har noe med oljen å gjøre, du har jo byttet ofte og regelmessig.

Få en mekaniker til å se/høre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D5 olje er ei bra olje, men bytt oljefilter hver gang du bytter olje!

 

Commonrail er nok synderen her, og nå det er kaldt, og det blir brukt vinterdiesel gir det ofte mer lyd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter selvfølgelig filter når jeg skifter olje. Litt betryggende å høre at det faktisk er &quot\;normalt&quot\;. Fylte vinterdiesel på tanken i romjula før Listhaug fikk sitt lønnspålegg, og så er det jo en cr motor. Trine også selv at D5 er en bra olje, men er det noen som mener at det kunne vært lurere å kjøre på en mineralsk olje?

 

Mener å ha hørt at syntetisk eller delsyntetisk &quot\;vasker/renser&quot\; motoren, og dermed kanskje får mer metallyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...