Gå til innhold

Valtra t151


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som beite om en Q56 eller trima 4.1 laster passer på en valtra T151? Ser i listene til ålø at det skal vere Q66, men da er det jo også plass til fronthydralikk. Fint om noen har eller har sett tilsvarende?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stephan_1

Hei.

Har en kompis med T151 som akkurat har kjøpt seg laster, han har også fronthydraulikk. Han måtte kjøpe Q76 . Han fikk beskjed at Q66 ble for kort når det var fronthydraulikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Okey. ser att det står det i spesifikasjonene til ålø.

 

Noen som har T serie med Q65 /Q66 /+5 som kan måle avstanden i fronten når det er på det trangeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1
Når jeg bilde-googler &quot\;Valtra T151 Q65&quot\;, så kommer det opp bilder av nettopp den kombinasjonen fra f.eks autodb og mascus, så det går, men bidra med et mål, kan jeg desverre ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Hei!

Du kan ha Q66 laster på en T serie med fronthydraulikk, men da må du ha EXT vanger på lasteren. Altså vanger som bygger lasteren litt framover. Ellers vil tverrøret i lasteren kollidere med fronthydraulikken. Mange N serie traktorer er levert med EXT vanger på Q45-46 lasterne pga at fabrikken tok inn kun lastere med det, uavhengig om traktoren hadde fronthydraulikk eller ikke. Med Q55-56 laster var det nok plass med vanlige vanger. Blir samme på T serien, er plass nok med Q75-76 laster, men vil du ha Q65-66, må du ha EXT vanger! Håper dette ga deg svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Ser at første svaret mitt passet best til første innlegget her, å ikke trådstarter\;-)

Mulig du kan få Q56 laster på T serien, men da må du iallefall ha EXT vanger på lasteren for å unngå at den knuser nesen på traktoren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Frodek: Dette er litt på siden ,men samtidig samme sak.

For noen år tilbake kjøpte jeg JD 6630, 150 hk, tilsvarer Valtran du snakker om.

Denne skulle også ha Q65, eller Q75 laster etter boka.

Jeg er en sta kar, så jeg fikk montert en Q55 på traktoren uten EXT brakkettene som er omtalt nylig.

Med EXT brakkettene flytter du festene til lasteren fremover, og dermed tyngepunktet, slik at du egentlig likegodt kan sette på en Q 66 laster.

Jeg har gode erfaringer med Q 55 på min traktor, går fint å laste av hengeren fra ene siden uten å ta borti med nesa, selv om det ikke er de helt store marginene.

Men det blir begrensninger fremover når du laster i høyden, er du av de som på død og liv skal ha en tredje rekke med rundballer i høyden, så når du ikke frem med Q 55/Q56.

Konstruksjonen er også svakere på Q 55, men sterk nok til normal bruk.

Hva skal du bruke den til?

 

Det er mulig nesa er lenger på Valtra, det vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noe det samme her Steinar. Har en Q55 og en Q65 til henholdsvis 6430 og 6930. Men Q65 lasteren er veeeldig lite brukt. Blir til att Q55en blir brukt på begge traktorene når vi bare har behov for 1 lastertraktor.. 6930 med Q55 synes jeg er en bedre kombinasjon til lett bruk enn 69 med Q55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...