Gå til innhold

JD eller Deutz


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Har bare vært oppi hytta på en Deutz 7-serie, og det var en flott traktor! Er vel ett av de beste armlenene i bransjen også. Kjører til daglig Fendt og JD. Kjørepedalen på Fendt er utrolig god. Har du vurdert Fendt? For meg ble valget av 724 kontra 6210 relativt enkelt. Som flere er inne på er annenhandsverdien på Deutz skral i Norge, særlig på så store traktorer. Kanskje du berger en del på å handle hos samme forhandler neste gang. Men for all del JD er gode og solide traktorer. Er feil og plusser/minuset på alle merker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å ha laster og/eller se noe av det som foregår de nærmeste fem meterne foran traktoren så bør du prøve Deutz. Jeg synes og at den generelle sikten ut av hytta er bedre i df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bra begge to alternativa, så avstand og ikkje minst kor bra er forhandleren på service og oppfølging er viktige faktorer her. I mitt distrikt er Deutz forhandleren meget oppegående, mens FK er minst ei klasse under, så eg hadde satsa på den med grå felger av dei to.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe hard plastikk i hytta til JD også.

Når det gjelder annenhånsverdi så syns jeg ikke at Deutz står noe tilbake i forhold til JD. Det er ikke så lett å få solgt traktoren nå i dag. Se på finn.no der står det veldig mange som venter på ny eier. Hvis ein må selge så må ein ned i pris. Slik er det med alt.

Gearkassa på Deutz og JD er fra samme produsent (ZF), men det som er forskjell er at desse to merkene har forskjellig styring av kassene. JD har hatt noe problemer med sin gearkasse, men jeg tror at dei har fått rettet opp dette på dei siste modellene. Deutz har vel så å si ikke hatt problemer med sin kasse og har jo kjørt med dette i mange år.

Jeg ville nok gjort det slik som &quot\;Gammlingen&quot\; sa, at avstand til forhandler er viktig. Uansett hvilket merke ein kjører må ein rekne med stopp og da er forhandler som ligger nærme deg viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har ikke prøvd deutz sin trinnløse men har 9000 t i forskjellige andre deutz traktorer siste 10 åra har hatt småtull men ikke noe større havari og har alltid hatt traktor når jeg trenger så vil kalle den driftsiker og forholdsvis diesel gjerrig kan anbefale dem men dette har vært 620 og 90 mk3 modeller leide en 7250 jd trinnløsen en sommer hadde den i jobb i 500 t god traktor og kjøre og fin maskin og jobbe med når en vart vant til den men sto stille 2 av 16 uker pga trøbbel med elektroniske ting vi viste ikke hva diesel regninger var for noe før den sommern hellermen sikkert en flott traktor vi kan jo ha vært uheldig med den jd har desverre prøvd litt for lite andre merker siden dem lysegrønne har surra og gått annenhåndprisen syns jeg står i forhold til kjøpeprisen når de er nytt. Hadde jeg vært deg hadde jeg leid ell lånt begge traktor mrk men bruk dem litt blir ikke kjent med dem ved og kjøre 10 t etter en vei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...