Gå til innhold

Kjetting jd 6125r


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har en jd 6125r med 38" dekk bak. Problemet er at der er so trangt under skjermen, at eg trur kjettingane vil ta i skjermen under kjøyring. Er det noen som har prøvt, evt har kjetting å anbefale som kan passe. Treng kjetting, ikkje pigg ol.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har piggkjetting på 6430 med 540/65-38 bak, trur det er frå trygg nøsted kjetting. Dei har nokre fine S-forma krokar istaden for ring for og hekte ihop kjettingen i hjulbana.

Er ikkje fantastisk stor plass til kjetting på 6430 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 6430 med 600/65-38. Der er det velding lite plass, får ikkje inn hånd neven på enkelte plasser. Kjører med tellefsdal 5mm lettkjetting som får gå passe løst. Skjøter banen med noen genialde t-stifter. Når banen er litt løs vil all slakke fordele seg jevnt rundt hjulet og det blir med det omtrent ingen klaring. Jeg har kjørt slik i mange år til vanlig gårdsbruk og noe rundballkjøring på vei. Har nesten aldri hørt slag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har en 6115r med 600/65 38&quot\;. Her er det trangt ja som dere sier. Han kjører med Lilleseth 7mm vridd U-brodd. Det funker på et vis,men man må ha veldig stram kjetting å kan kjøre maks 30 km/t. Kan nok ikke regne med mer en et par sesonger i levetid på et sett uansett kjettingmerke.

Trygg Fasttrac er et merke jeg for min del er ferdig med. Veldig dårlig slitestyrke og må være veldig slakke for og oppnå noen vandring på dekket med det resultat att de fort slår skjermen. På din traktor vil du nok ikke få noen vandring uansett merke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 6125R med 38 - 650 Xeobib hjul. Køyrer med 7 mm Tellefsdal Quattro lettkjetting, det fungerer fint, også i skogen. Har hatt desse kjettingane tidlegare på andre traktorar, er godt fornøgd!

 

Sjølve traktorskjermen er eg ikkje redd for, men dieseltanken er kanskje litt nær. Viktig å passe på at kjettingen ikkje får &quot\;vandre&quot\; for mykje på dekka (Står oppgitt 5cm i brukerveiledningen for kjettingane).

 

Har køyrt i opptil 50km/t uten problemer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være sikker kan det være en god idé å måle klaringen og å opplyse de du skal kjøpe kjetting av. Da får du sikkert tips om hvilke kjettinger som passer best mtp slakk, vandring o.l.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6430, og 6420 tidligere, begge med 600/65-38 hjul. Har prøvd både fasttrac 7mm, lilleseth 7mm piggkjetting og tellefsdal quattro 7mm. Lovet meg selv aldri å kjøpe trygg fasttrac igjen da jeg opplevde at de åpnet seg og tok med deksel på stigtrinn. En nabo kjøpte nye nå og disse har fått en himla makeover og ser meget gode ut nå, vil absolutt anbefale disse(var faktisk billigst og nå). Lilleseth easy on 7mm sleit jeg ut nesten før jeg fikk satt de på, kjøpte da tellefsdal quattro t70 og er strålende fornøyd. Alle kjettingene har jeg til tider kjørt 50 med selv om dette ikke skal gjøres.. For min del er erfaringene at de skal være strammere oppå banen, løsere på siden. Da vandrer kjettingen fint og tar kun borti om låsen ryker eller når kjettingen begynner å bli slitt og enkelte ledd ryker. Kjører noe etter grasballer på vinteren og har endel brøyting og strøing så kjettingene får seg nok 250-300 timer i året. Selv om jeg hata tryggkjettingene til å begynne med, tok det 8 år å slite disse helt ut. Trikset var da å bruke stiftkobling i stedet for originale låser(ser en annen også nevner disse) bruk alltid tynnere stiftkobling enn kjettingen er-7mm kjetting og 6mm stiftkobling! Dette er også standard på tellefsdal!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...