Gjest Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Hei. Har kjøpt meg traktor med Ad Blue, lurer på en del ting. Lagring Innkjøp: priser pr 10l ca15kr pr liter 1000l ca5kr pr liter. Hvor kjøper jeg inn til riktig pris.Årsforbruk ca.100-200liter Diesel blir kjøpt hos Statoil. Hvordan oppbevares dette for praktisk fylling. Kolri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Bygg ett enkelt isolert skur, med litt høyde (adbluen renner rett ned på tanken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 ervel 6 mnd holdbarhet på det å så en 1000 l kan bli drøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Lagring av Ad-blue i kulde er IKKE noe problem. Javist fryser det ved -12 grader, men hvor ofte er det det over lang tid? Har min 1000 liters dunk stående i uisolert garasje og det funker helt fint! Med ditt lave forbruk kan du jo også bare ha en 20-liter stående inne ett sted. Bruker selv rundt 1500 liter i året, og har aldri mer enn 20 liter i beredskap til lange kuldeperioder. Full tank på traktoren holder ofte til to dieseltanker + en 20 liter i bakhånd. Da unngår du helt sikkert problemer :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar