Gå til innhold

John deere 6140r


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Gjest Snøhetta_1

Vi kjøpte i sommer en bruktimportert 6140R med Q66, AP, 50 km/t, med det meste av utstyret du får.

Den var da gått ca 400 timer på de to mnd siden den var født.

 

Har kjørt den snart 100 timer og er svært godt fornøyd!!

Komforten er suveren, lavt støynivå, godt sete, justerbar framaksel- og hyttefjæring og det meste av betjeningen på rett plass. Joysticken til lasteren, som sitter i framkant av commandarmen blir litt langt frem, men det går greit :-)

 

Har hatt en del feilkoder som Mr. Jacobsen bruker V E L D I G lang tid på å avklare hva betyr. Feilkodene har vært av en slik art at omstarter har vært nødvendig for å få framdrift. Noen som har vært bort i dette ??

 

Dieselforbruket, kun i følge computer, er jeg godt fornøyd med.

Gjennomsnitt på 500 timer er ca 10 liter/timen. Sikkert noe over hva en firer bruker, men en herlig motorlyd gjør det verdt noen ekstra kroner :-)

 

Så mitt råd er:

 

Få deg en slik på prøve og finn ut hva du synes. Det er mange gode traktorer der ute, og selv prøvde jeg flere, men valgte altså JD. Viktigheten av ett solid apparat rundt veier også mye !!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Kjørte en litt i sommer. Gikk som en gammel gråtass og brukte diesel som 40 gråtasser. Og den lasterjoysticken har en totalt ubrukelig plassering som kommer til å bli plagsom hvis du skal bruke lasteren til noe annet enn frontvekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) tenkte litt på vekt og panser også ,er dn mye tyngre enn tilsvarende 30 ? Ang lasterspaken syns jeg den har fin plassering ,hvis de ikke har endret plassering på r serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøhetta_1

Jeg brukte en del tid på følgende nettside, og for JD finner du &quot\;alt&quot\; du trenger av teknisk info mhp størrelser o.l:

http://www.tractordata.com/farm-tractors/007/1/5/7157-john-deere-6140r.html

 

Panseret er høyt men helt grei sikt likevel. Kopling av redskap med Q66 er uproblematisk, best sikt av de traktorene jeg prøvde!

 

Vi kjøpte sekser for å få nok vekt. Har en del bakker....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...