Gå til innhold

Zetor med dieselproblemer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en eldre Zetor fra 97` som ikke er noe gla i å starte.

 

Må stort sett lufte dieselen hver gang den skal bukes, og etter ca 30 min stopper motoren. Prøver jeg å starte den igjen, så virker det som om den nesten klarer å starte igjen, før den dør helt ut..

 

Har byttet dieselfilter, og det er ikke noe møkk i tanken.

Noen som har en ide om hva det kan være, og hjelpe meg litt?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det kan også være en sil i røret fra tanken ,som er tett.

Skru av enheten med rør inn i tank,og rens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peives_1

Takker.

 

Da er det vel bare å bestille ny fødepumpe.

 

Skrudde av hele dieseltanken, for jeg regna med at problemet lå der. Hadde samme problem med en MF jeg hadde.

Men på Zetoren er tanken helt ren, og det kommer masse diesel når jeg handpumper..

 

Men takk for rask svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peives_1

Har rengjort glasset og sila, ikke at det var så mye møkk der da.

Men pakningen der har jeg ikke bytta, kan være at det blir dratt inn litt luft der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Drar den inn luft så må det før pumpa. kan være ett problem etter at en har gjort noe der. Om det var lekkasje etter så hadde det lekket ut når motoren gikk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har du undersøkt om luftinnsleppet i tanklokket er tett? Eg hadde dette problemet med ein traktor. Lokket blei demontert, reingjordt og montert igjen. Deretter stoppa ikkje traktoren mot mi vilje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
På en gammel 4911 med lignende problem ble det monter en &quot\;tilbakeslagsventil&quot\; på overløpet etter dysene slik at ikke diselen skulle sige tilbake gjennom systemet når den sto stille lenge. Må vel ha noe med slakke ventiler i hovedpumpa eller fødepumpa å gjøre tenker jeg. Mitt problem opphørte iallefall med dette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...