Gå til innhold

MF 6255 Dynashift slurer......


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Har en MF6255 -00 modell der et lite problem som har blitt stort...

Det startet med at traktoren ikke ville gå hverken frem eller tilbake, og ingen feillamper...Eik var å feilsøkte i 2 dager uten å finne noe feil. Eneste løsning var da å dele traktoren og sjekke girkassen.

 

Leide inn landbruksmekaniker som tok jobben med dette, vi hjalp til med de tyngre tingene.

Der var noen dårlige tetningsringer, ellers alt ok. Byttet ringer og satte den sammen. Ville fortsatt ikke gå...

 

En pensjonert MF mekaniker som tilfeldigvis var innleid på verksted når vi var innom, mente det måtte være hylsen på akslingen mellom girkasse og bakaksling. Vi skrudde av luken bak hjulet og sjekket, og der var problemet:-) Knekte låsepinner hadde gjort at hylsen hadde flyttet seg ca 12mm, og var ikke i inngrep lenger. Bytte da hylse og tapper, alt fint der.

 

Men traktoren ville fortsatt ikke gå.... Nå virket det som om noe var feil fast i girkassen, for motoren ble kvelt når en prøvde å kjøre....

 

Demontert girkasse igjen, og sendte den til Eik for kontroll av skimsing, evt. andre feil.

 

De fant ut at de manglet en stor tallerkenfjær, en låsering, og 5 skims......

 

Fikk igjen kassen fra Eik, og gikk håpefulle igang med å montere inn kassen igjen.

 

Endelig rørte den på seg igjen, men gleden ble kortvarig....

Ved første prøvetur i bakke, viser det seg at den slurer på huriggir B og D...

 

Eik mener det må være feil olje, men har prøvd annen type, men ingen forskjell....

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

 

 

Alle gode råd mottas med takk:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MF6255_1

Hei!

Har sjekket trykket på Dynashiften. Inn trykket er 17 bar akkurat.

Forover er det 10,5 bar, og bakover er det 8,5. Disse skal være 11 bar, etter hva jeg finner ut av agco rep manualen...

Kan de noe lave trykket ha noe med sluringen å gjøre, eller er de til vendegir?

Girkassa er er Dynashift &quot\;heavy-duty&quot\;, med powershift og powercontrol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Når systemtrykket er under 17 bar, er d lekasje en plass, og det e nokk årsaka til sluringa også.. Trur det kan vere lurt og kontakte Eik, og la dei koble på manometer på alle kretser samtidig, då e d lettare og lokalisere kor feilen er

også..

 

Å skrue dynaskift inne på eit garasjegolv er nokk ikkje rette plassen...

Har skrua dynashift sjøl på verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...