Gå til innhold

kraftuttak på tp 1000???


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har kjøpt en aebi tp1000, fra 1963, og er godt fornøyd med den. Men finner ikke noe kraftuttak på den. Er det ikke kraftuttak på de eldste modellene av tp1000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei. Gratulerer med ny traktor . Har vert borti 2 tp1000 og den av dei eg kjørte en del hadde kraftutak som gikk bak til tappen på trepunktopphenget . han eg skjørte den hos var en onkel av en kompis og han brukte denn til å kjøre høy og spre kunstgjødsel. men naboen hannes hadde og en helt identisk tp1000 men der var det ikkje kraftutak lagt bak til trepunkten men innkoblingspaken var montert . Dette er mange år siden men eg synes å huske at det var sagt at kraftutaksakslingen og tappen bak var ekstrautstyr . mitt råd er å se etter om inkoblingspaken til kraftutaket er montert på din og at det er en kraftutaktapp under mittkonsollen mellom setene , inkoblingspaken skal ligge ved siden av inkoblinga av 4hjultrekket om eg ikkje husker helt feil(er 20år siden eg kjørte tp sist) vist det er montert så er det en bagatell og skaffe akslingen og dei andre delene for å få det bak til trepunkten . Lykke til !!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
me har ein tp 1000 76 mod. Ingen kraftuttak der. dette er ikkje montert på traktorene, det må ettermonteres. kun 18 hk, så det blir ikkje mykje effekt igjen med kraftuttak, men det går sikkert greit. ein ting som er eit problem med desse traktorene er at at motorblokka, som er i aluminium, sprekker. eit kjent fenomen med desse. skjedde med vår også, og nå er den på verksted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergbauer_1
Kraftutak på TP 1000 var tilleggsutstyr som det ikke ble solgt så mye av på de små traktorene vist nok. Men følger du med på Finn så er det flere som driver å formidler nye og gammle deler til disse eldre traktorene. Kanskje noen av dem kan hjelpe deg. Akkurat nå, 31.03.13, er det en som selger en Rapid transporter på Finn. Den står under Aebi den også. Han har skaffet meg en del deler tidligere, du kan høre med han om han har gearkassa til kraftutaket liggende..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Traktoren har nå en bensinmotor med 11 hk, så det blir vel ikkje så mye kraft i et eventuelt kraftuttak vis eg eventuelt ettermonterer et?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...