Gå til innhold

Orkel s2000 - erfaringer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på utkikk etter en grei snøfres til hobbybruk, og lurer på om en Orkel s2000 er dugende? Har en stående i nærheten som kan selges.

 

Jeg har vært borti gammel Orkel før, så jeg vet hva jeg går til når det kommer til kramsnø. Men det er heller sjelden man trenger å tenke på sånt her.

 

Lik den på bilde:

 

http://img3.autodb.no/autoimg/8681556_720x0.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Husker ikke nøyaktiv hva min heter, men så iallfall lik ut som den(kan alltids sjekke). Er godt fornøyd med min. Har ansvaret for brøyting av 3 hyttefelt og den fungerer bra til det så lenge en er bevisst på det du sier med kramsnø(funker dårlig). Som du sikkert er klar over gjelder det å holde styr på farta for å få den til å kaste snøen unna:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken
Har hatt Orkel s 2000 fra rundt 1994. Solid fres. Har vel ikke gjort annet enn å snu slitestålet på disse åra. Ikke all verdens brøyting pr år, men 4-500 meter med gardsveg, 2-3 gardsplasser m.m. Som andre skriver her, er eneste minuset at den er litt dårlig på kram snø. Men det hadde sikkert hjulpet om jeg hadde lakket den innvendig... Tror den veier rundt 450 kg? Dro den uten problemer med en traktor på 65 hk tidligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvilket omdr/min må til for at Orkel S 2000 skal kaste langt nok, min dem kaster utrolig dårlig selv med full gass .

Har den på en MF 675 turbo med 82 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...