Gå til innhold

John Deere 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer på godt og vondt om disse traktorene, er det bare trøbbel eller mye traktor for pengene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jossebass

Jeg har søkt litt på tidligere debatter om denne modellen og ser at det var flere som hadde kjøpt denne i 2008 og 2009 som var svært godt fornøyd, og det kunne derfor vært interesant å høre erfaringene etter at disse traktorene har rullet noen flere timer, er da først og fremst autopower modellene jeg tenker på.

Hvor lang levetid kan man forvente av varioboksen m.m?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei, jeg har en 07mod 7530 ap ,som har pasert 4000 t og den har godt bra, har kunn byttet en temp føler på gerkassen,ellers meget lettkjørt og sprek traktor ,meget fornøyd sålangt ,det som har hvert feil på noen serier er for grovft slipt topplokk og feil moment på topplokksbolta, fra fabrikk, dette går på fabrikk garantien, sjekk serienomere med FK .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1

Har en 7530 ap, er ikke gått mer enn ca 1000t men er svært fornøyd så langt. Er veldig lettkjørt og overaskende smidig, men er vel kansje i høyeste laget i noen tilfeller. Sterk og rask etter vegen.

Har ingen problemer med å annbefale denne om du er ute etter en traktor i denne størrelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jossebass

Takk for tilbakemelding, er ute etter en traktor som kan gå på butterfly slåmaskin og tror det da kan være greit å gå for 7530. Ser at prisene i England er gunstig for tiden på slike modeller så vi får se hva det blir til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddi_1
Tror ikke det byr på problemer. Kjører selv med 6m kombinasjon, men vet om flere som kjører butterfly med disse. Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har 2 stk. 7530, 2008 og 2012 modell.

Gått 4000/500 timer, begge kjøpt hos fk.

Lite problemer, drar bra og går fort på veien.

Ingen av de har chip.

Har manuellkasse i 2008 mod, autopwr i den nye.

Er spesielt fornøyd med manuellkassen, den drar bedre med identiske lass. Gir også en bedre følelse ved sluring.

På den annen side er autopwr kassen mer behagelig, men kan ikke si jeg savner den ikke når jeg kjører /den gamle/.

Service kostnaden er lavere på manuell, og den er ikke like ømfintelig for oljekvalitet og evnt varmgang.

Ser oljetemperaturen er jevnt over høyere på autopwr.

 

Små tips:

-600/710 hjul (må ha!)

-styr unna panoramadører

-pluss med elektriske speil. Bare for de er større enn de vanlige.

-se etter lekkasjer i koblingstykket for hyd. slanger. (bagatell)

-Toppen kan være en svakhet. Varmkjøring/nedkjøling ved start/stopp er kritisk. En kyndig mekaniker kan visstnok avsløre dette ved å studere manifoilen..

 

Ellers kjører jeg taarup butterfly på 2008&quot\;en. Relativt stødig og greit. Krefter nok selv i kupert terreng.

 

Er lettere å få tak i de med manuellkasse fra England.

Frontlaster/fronthyd. er også billigere å ettermontere der.

 

Mvh

Steinar

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Har en JD 7530 2008 mod, kjøpt av FK etter demo i 2009. Har godt noe rundt 3000 timer nå. De tidlige 7530 har hatt noen problemer, vet lite om de siste modellen men regner feilene er fikset. Jeg har hatt en del problemer med min 7530, men er fornøyd med traktoren utover det.

 

Problemene har vært kostbare, dog har det meste godt under grananti og maskinskade. Har mistet 4wd to ganger som følge av ødelagte drev, manifoil og turbo er byttet, hydr til lastersentral er de mest kostbare operasjonene.

 

Det er ingen tvil om at det er en god traktor det er snakk om. Har en 820 også som jeg synes er klassen over. Hytten er noe trangere og mindre på Fenden, men motor og girkasse er så bra at det veier opp etter min mening,

 

Skal jeg gi deg tips, bør du nok sjekke at det er byttet ting jeg har nevnt over her, da dette er en typisk svakhet hos tidlige 7530.

 

Jeg vil nok anbefale deg 710 hjul på denne med butterfly. Jeg kjører med 710/70/38 og er meget fornøyd. Jeg mener høytprofildekk på disse er suverent mtp komfort. 650/75/38 er også et meget godt alt.

 

Er uening ang. panoramadører. De gir en &quot\;større&quot\; hytte og en bedre følelse. De er verre å lukk, men det er ingen problem,

 

Hos meg på vestlandet drar 7530 butterlyen lett, Og traktoren er tung nok til oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

kv: Litt uenig med deg at hytta på 820 en er mindre. På 820 kan du jo faktisk kjøre sete så lang tilbake at folk oppunder 2meter kan få strekt ut bena og låra får hvile nedpå sete. Forøvrig synes jeg den gml hytta til fendt er perfekt. Grå og trist sier noen, men så mye annet som oppveier så til de grader mtp kjørekomfort og plassering, passasjer sete er dårlig, men en driver ikke med persontransport vel

 

Desverre driver John Deere og utvider hytta feil vei, nemlig i bredden. Var jo mer enn bred nok på -30 serien om ikke de skulle &quot\;skryte&quot\; av at hytta var enda bredere på -r serien.

 

Hytta til John Deere sliter fælt på knea særlig hos høye personer. Hvorfor kan de ikke lage lengre hytter mon tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...