Gå til innhold

Hvorfor kjøpe ny traktor fra forhandler kontra import?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tenker på at f.eks JD som det blir importert svært mye av, utkonkurerer jo norsksolgte traktorer på bruktmarkedet.

Å dem som har kjøpt ny JD i Norge blir jo nesten nødt til å kjøpe JD igjen for å få nok for den.

 

En har jo dette med service og garantiavtale, men det koster, og forsikring har man jo uansett.

Og når traktorene har gått imellom 5-1000timer i England så blir de jo gått over og eventuelle barnesykdommer blir avlivet.

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare John Deere, på Fendtene sparer man jo ihvertfall i disse tider 450-500tusen på en 200hk med laster.

 

Hva mener dere er sterke fordeler ved å kjøpe nytt hos norsk forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. hva er argument for å kjøpe norsk mat a?? Alt kan kjøpes billigere fra andre land.....

Kanskje det sterkeste argumentet er å opprettholde norske arbeidsplasser. Dessuten er det vel ikke mange av disse broilerne som driver med bruktimport som har verken delelager eller folk som kan skru traktorene de selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpes det Norske traktorer fra FK bare. Helst nye, mye pga service og garanti.

Nå kjører jeg med 5 år garanti, som i verste fall koster meg 3000,- om det skal hende noe etter traktoren har passert et år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en ny JD fra fk og en litt eldre england traktor. Kjøpte ny nå litt for de da får utstyret som jeg vil ha, men først og fremst garanti, service og sikkerheten rundt dette, i tillegg så er det jo litt morro med helt ny traktor og da . Har ikke noe og utsette på importtraktoren min, denne har vært veeelig bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Vi har kjøpt noen nye JD`er av FK oppgjennom åra. Er vell relativt trofaste kunder... Mye pga gode innbyttrpriser,gode avslag,får pruta med no ekstra utstyr når det nærmer seg kontrakt.Låne traktor ved stopp. Topp service og hjelp når det skjer noe,uten at det alltid koster skjorta. Så for vår drift og bruk,finner vi det lønnsomt å kjøpe ny traktor,fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vurderte bruktimport bare litt.... Men valgte å bestille ny fendt 516.

Sparer noen kroner på kjøpet, men når noe skulle ryke endten under brøyting eller i slåtta er det uvurderlig verdi å få momentant hjelp hos merkeforhandleren.

De skal også leve,og vi er avhengige av dem. Ingen med importtraktor får prioritet i verkstedkøa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp av ny traktor fra forhandler er absolutt å foretrekke! Har totalt 4 John Deere traktorer + Jd tresker ++ og en av disse traktorene er import. Traktoren har fungert bra men feks ved en større skade/ feil som John Deere garantien dekker på en &quot\;ny&quot\; importtraktor så utfører selvsagt Fk reperasjonen men du må betale utlegget før du får igjen dette fra JD worldwide. ( var ihvertfall slik før). Ved å være stor norsk kunde får man også ekstra service, lånetraktor osv... Enig med han som sa at vi kan importere maten også... Sikkerheten er ihvertfall viktigst for meg, en brukttraktor vet man aldri hvordan har blitt behandlet. Imporrtørene skal ihvertfall bare tjene penger og jeg har ikke lyst til å reklamere på en traktor hos en bakgårdbutikk!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...