Gå til innhold

Hvilken pris kan jeg få?Ford 5000


schilter_1

Anbefalte innlegg

Heia.Lurte på om noen vet ka jeg kan få for en Ford 5000 fra ca 1975.

 

Traktorn har laster med hydraulisk tipp på skuff.Bak dekk er 2 år gamle.kjettinger og lodd+servostyring.

Traktorn har fått bytta til nyere og større motor i 1992.med 80hk.

hytta er også skifta,så den er ikke orginal.ser ut som den er fra en ford 5600.

Ellers så er traktorn i grei stand.Ledningsnett burde kanskje gjøres noe med og noe rust i dørsken er det,Men traktorn er jo over 35år,så den er ikke ny :) Kraftuttaket går rundt hele tiden,når den ikke har motstand.(funke fint å fres med)

 

Ka kan jeg forlange for en slik gammel sliter?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. En slik Traktor som dette bør etter årtallet ligge fra 35000kr å opp.Ser du skriver at motorn er skiftet.Ok det er jo ett +.Hytte fra en 5600 er jo ei ganske grei hytte til denne traktor.Og at lastern har hydraulisk tippefunksjon på skuffla er jo bra(dette Trekker prisen opp,samt servostyring.At pto(kraftuttaket)surrer rundt hele tia er ikke noe ukjent på disse fordan.Selve pto funger som den skal og kan drive alt du måtte sette på.Men går fint og utbedre dette.Feilen er bremsa til pto aksel som er slitt.Denne delen får du kjøpt billig fra eks.Økonomideler as. koster ca 350kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting til. Traktorn er jo over 30 år så den er jo veteran.Så å unngå rust er så å si umulig.Men dette er jo en gammel traktor og man treng ikke være Professor for fikse dette,Samt ledninger til denne.(ikke akkurat avanserte greier) Har selv hadd en slik maskin.Meget bra traktor til sitt bruk.Lite feil og lett å skru på ved behov.

 

håper dette kan hjelpe dæ.

 

mvh kurt jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.jeg hadde en ford 5000 1971mod til 2012. Denne var helt orginal.vi har hadd mange maskiner på gården,men forden har vært den aller beste.Angrer på at jeg solgte min ford,for min andre traktor er defekt.

 

Men kan si litt om den Forden jeg hadde.Den har laster med vaier tipp på skuffla.hytte uten bakvegg,ikke servostyring.Rust i dørsken ja(har lagt planker som dørk) vi kjøpte traktorn i året 1982.Kraftuttaket på denne har alltid surret rundt og gjør det den dag idag.så dette er ikke noe nytt.syns ikke det har vært noe problem.når man benytter redskap så gjøres det når motor er stoppet.

 

Solgt traktorn ifjor med enkel laster uten hydraulisk tipp på skuff,dårlig lakk,mye rust i hytte(hovedsak gulv)Ledningsnett sku ha vært orna opp i,men funka greit.Dekken ca 50% igjen.sprukket i sia(men det er jo normalt)mye sol så kommer sprikken fort. kjettinger til bakhjul og en gammel v-fres.Traktorn gikk for 38000kr + mva

 

Hadde Stor pågang på telefon,så disse Traktoran selges fort.

 

Hilsen halvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...