Guest Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Er det noen som har erfaring med å tune opp effekten på John Deere 6430. Vurderer å kjøpe en 2008 modell men ønsker mer enn 120 hk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Jeg har en kompis så har brukt ekotuning på sin 6430 premium ap 2010 mod. han har 2 program der det ene er 30hk opp. Det andre er 30hk+egr avslått(ca15%). Han har kjørt lenge med det og traktoren har gått ned på diesel forbruk. Den går vesentlig mye bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snøhetta_1 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Takk for det! Er det noen som har erfaring med dette at toppakningen går med chiping. Fikk en kategorisk påstand om dette fra en selger i felleskjøpet her om dagen .... Det er også ett skifte av motor i 6430 i mai 2010. Jeg er primært ute etter erfaringer på motoren før mai 2010. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 2 tilfelle med topp og toppakninghavari hær. 7530 m toppakninghavari, og 6430 m topphavari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Snøhetta: Jeg må desverre si at jeg hører til den gruppen som mener KJØP STOR NOK TRAKTOR i utgangspunktet, ikke kjøp en som er for liten for deretter gjøre den stor. Har hatt chiptuning fra /han danske/ tidligere med fatalt resultat. Jeg gikk i den fella at jeg hadde liten traktor og svær henger. Må si det var veldig gøy så lenge det varte, men etter havari på bremser og clutcher i girkassen, og datahjerne som slår over i nødprogram var det lite glede igjen. Om du chiper, så ikke dra tyngre redskap enn du hadde gjordt uten ekstra krefter. Har ellers hørt andre som er fornøyd, både med powerboks og hjernetuning. Men for all del, kjekt så lenge det varer! Mvh Steinar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Det hender at topp pakningen ryker uten tuning også. Hold deg til en moderat økning så holder det. Kjører selv en 6430 ap med ca 165 hk. Har kjørt 1500 timer med det nå. traktoren har 3000timer. Den blir hardt kjørt med,men jeg følger godt med den.. Har også orginal program varen ,slik at jeg kan legge den inn selv igjen.Har sammenlignet den med en orginal 6430 på transport kjøring,da brukte jeg 1,5 liter diesel mindre i timen. Men kjøp deg for all del en stor "\;sekser"\;,men 6430 er mye mer hending til trang borettslag snørydding.Dette er omprogrammering og ikke powerbox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Hvorfor ikke gå for verdens sterkeste trinnløse 4-er. Fendt 415 TMS. Maksytelse på 155 HK. Den koster litt mer, men da får du en traktor som er dimensjonert for 155 HK, istedenfor å piske skinnet av Deeren. Eksempel: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=32802436 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara_1 Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 fendt1: hvis du tror fendt har den sterkeste 4-ern, så har du nok fulgt dårlig med i timen... Er vel Valtra som har den med 174? I utgangspunktet er jeg selv skeptisk til å stille opp effekten. Har en kompis som har tatt ut ca 170 hk på tappen på sin 6430, blir spennende å se hvordan det går over litt tid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Ja det var jo nettopp det jeg sa, verdens sterkeste TRINNLØSE 4-er.\;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Nei du får ikke to Hjorter til samme pris som èn Fendt... det regnestykket ditt skjønner jeg ikke helt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Var ikke meningen å kødde bort hele tråden med å starte en merkekrig igjen, men det er rart så snart som Fendt eller Valtra blir nevnt i en tråd så står "\;alle"\; klare med nykvessede kniver klar til angrep:) Til trådstarter, Jeg vil anbefale deg å kjøpe en traktor som er stor nok, og heller droppe denne chiptuningen, uansett hvilken traktor du kjøper. De største 4-erne er det allerede tatt ut så mye hester at det er veldig lite å gå på. Får du et havari så drar 1000-lappene fort avgårde hvis du må på verksted å få traktoren reparert. Da er det ikke sikkert at merutgiften ved kjøp av en større traktor er så gærn. Uansett, lykke til med traktorvalg, størrelse/merke. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Kjør den orginalt. Det er ikke noe å legge skjul på at JD sliter med sine topper/pakkninger. En verksmester sa at dette var standard fra 3000 timer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Kjøp verdens sterkeste 4 syl trinnløse traktor, Valtra N 163 D, så slipper du alt maset om chip, ellers er det vel bare Valtra som er solid nok bygget til å tåle chip, forøvrig den som er solid nok bygget til å tåle det meste...:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Jeg kikker på nye debattinnlegg i tråder jeg er interressert i og klikker meg inn for å lese om det tråden faktisk er ment å gjelde, i dette tilfellet chipping, IKKE HVILKET TRAKTORMERKE HAN SKAL KJØPE ELLER HVILKEN TRINNLØS SOM ER BEST, DET ER DET EGNE TRÅDER OM! Er forøvrig kanskje interressert i å chippe 6320 eller 6330. Originale begge to, noen med erfaringer? Vil den bruke mye mindre diesel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Har omprogramert min 6430 Ap. Det er ekotuning som har gjort det ,har ca 155-160 hk. Har kjørt en god del timer og traktoren holder den. Ekotuning har god erfaring fra hele verden,bare sjekk nett siden deres. Trur faktisk at ett svensk forsikringsselkap godtar tuningen deres.Diesel forbruket mitt ble redusert. Har ikke stort mere effekt en en ny 6125r,som har samme motoren. ikke bruk powerbox,dem taper seg etter hvert. Jeg har også orginalprogammet. Traktoren blir brukt til snørydding og ordinært jordbruksarbeid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snøhetta_1 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Bra det er noe engasjement, uansett traktormerke !! Takk for erfaringene dere deler. Jeg merker meg også tipset om å kjøpe stor nok traktor med en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wold_landbruk_1 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 rådet om og kjøpe traktor i den efektklassen du egentlig vill på er lurt, jeg svidde av noen kroner på en JD 6930, som egentlig startet med en 6630 som jeg tengte og dope litt, på 6930 er drivverk mm grovere en på 6630. valget var da enkelt, det ble 6930 uten doping. helt ok traktor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snøhetta_1 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Tok med rådet om å kjøpe stor og sterk nok traktor og vagte en 6140R. Med store hjul og mye utstyr skulle det være en traktor vi kan ha i mange år. Er ikke så smidig som en firer, men vi prioriterte tyngde og stabilitet høyere. Kjempegod komfort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 27, 2015 Share Posted March 27, 2015 Nå har det seg sånn at Claas 540/550 har samme JD motoren. Der går også toppakningene, men de har fått lagd en pakning som tåler mer og som Felleskjøpet faktisk kjøper av Akershus traktor fordi JD ikke skjønner problemet. De har forøvrig Massey Dyna6 kasser som takler mye mer krefter. Men fargen er jo stygg da.... Riktig tuning skader ikke, bare forbedrer. Det er tullingen bak rattet som ødelegger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.