Gå til innhold

Traktoranbefaling!?


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av "ny" traktor for idrettslaget og trenger noen tips om merke og modell. Bruken er vedlikehold av en omfangsrikt ski og helårsanlegg: bruk av vinsj, fliskutter, kjøring av henger med grus og flis, frontlaster, 6-7m bredde på traseene og kupert. Trenger god svingradius. Budsjett maks 300 000,- eks moms. Blir dermed ikke daglig drift og relativt snilt bruk.

Har sett på valtra og MF som alternativer men its a jungle...tips om merke og modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen kjem vel litt ann på kor mykje og kor tung henger dere skal køyre, men ein på rundt 100HK skal holde i massevis vil eg tru. Enkel betjening utan alt for mykje elektronisk er vel også best til deres bruk.

Eks:

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=38837373

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=38731439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ville vurdert forhandler før merke.

Kjøp av en som ligger nærme som du stoler på og som har verksted osv.

 

Selv har jeg Deutz John Deere og Claas. Deutzen bruker minst diesel John deere mest og Claasen er den alle slåss om å kjøre. Har kjørt endel Case jX90 og den synes jeg er en veldig lettkjørt enkel traktor til en billig penge ca 300 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1
Hva med en Kubota? Splitter ny med laster for 299.000,- Zetor er vel også å finne i den prisklassen. Når det gjelder vinsj vil jeg anbefale Taifun. Mye billigere enn igland, og jeg har ikke funnet at den er noe dårligere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg en enkel traktor ja, ikke for mye elektronikk. Skal ikke kjøre tunge lass, da vi ikke ønsker å lage for dype hjulspor. Taifun er et godt tips.

Kommer til å kjøpe av forhandler i nærheten av oslogryta, Akershus traktor feks...? En grei servicetilgjengelighet er også noe hvis og når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en ny T4.75 , den er i rett prisklasse , lettkjørt og med 3 års garanti.

Kjempefornøyd med både traktoren og A-K maskiner.

Har hatt Valtra , JD og MF tidl. og ville ikke anbefalt noen av disse.

Lykke til i &quot\;jakten &quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...