Gå til innhold

Lys på John Deere 5100R


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å få mer lys på vår John Deere 5100R - men har ikke montert på traktor før. Er det mulig å bytte ut lysene som ble levert orginalt med f.eks. LED eller Xenon lys? Jeg har hørt at man må ta av taket på disse traktorene for å komme til, stemmer det?

Vurderer også en lysbjelke på tak - hvordan får man koblet denne til, samt festet i tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med rune på arbeidslysdelen. Bare bytt ut orginale lys med LED lys. Må hvertfall ikke finne på og sette i xenon, er LED som er på vei inn. Varer omtrent evig 100.000 driftstimer eller noe sånt. Bruker nesten ikke strøm og gir godt lys. Når det gjelder varsellys så ville jeg sett på behovet først. Hvor mye jobber du langs trafikkert vei? Skal du bare flytte landbruksredskap til og fra jordet, eller har du flere hundre timer med brøyting, strøing, salting, kantklipping og slikt type arbeid? i så fall ville jeg nok hatt noe mere en bare en rotorlampe. noen byggherrer krever minimum 2 rotorlamper. Og samme gjelder varsellys, LED er tingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svar! Slik jeg da forstår så er LED-tingen og at man bytter de fire jeg har orginalt i front med 4x 27W LED. Det blir skrevet at LED kan forstyrre radiosignalet og at man må kjøpe noe av rimelig god kvalitet. Er dette med støyforstyrrelse ett kjent problem? Hva slags type lampe bør man da ha for å forhindre problemer? Siden det ligger kabel til to llamper - bør man da ikke koble 1:1?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Spør de du kjøper LED-lamper av. Jeg har erfart støy bare på Xenon, og det ble irriterende....!! Er det fire lamper foran, og du skal ha fire lamper kobler du bare til de ledningene som er der. Men, som nevnt over her, kan du koble to 27w led i forhold til en vanlig 55w halogenlampe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for LED ikke tenk eller vurder noe annet, hadde xenon ettermonteringssett på ene traktorn vår, bare radio støy, prøvde å montere ett nytt ettermonteringssett i dag som det ikke skulle være radiostøy fra, men joda masse støy, ble koblet ifra i forbandelse både det nye å gammle.

Monterte opp 2 stk 27 watt runde Kamled lykter, ingen radiostøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xenon lyser lengre det er det ingen tvil om,mye ute å går på markedet å radioproblemer er det noen som har hatt.men jeg har aldri hatt noe støy her på såpass ny jd er det vel kontakt på lysene du har å da passer nye lamper rett på de kontaktne vil jeg tro. værstings lys er lik xenon å litt jobb som nr 1 skrev veldig veldig bra lys er lik led

har le jeg å å synes de lyser bra men det er mye typer å-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke billig, de jeg kjøpte kom på 2700 kr for 2 sett med digital ballast, jeg var den første som hadde klagd på de på 3 år å over 1000 solgte sett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...