Gå til innhold

Hydraulikkekspert trengs: MF 265 turbo 1985 og ny sentral...


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt en brukt MF som nevnt i tittel med dobbel hydraulikkpumpe. Den har i tillegg en Chief frontlaster med original sentral.

Nå ønsker jeg å montere en ekstra dobbel sentral bak for å styre et brøyteskjær. Det er en vanlig åpent senter sentral. Hvor bør jeg koble dette til? Kan jeg bruke en Trykk Videreføring nippel på utgangen til bakre originalsentral (dobbelspool med valgfrie enkel- dobbeltvirkende uttak).

Er det noen her som kjenner hydraulikksystemet på denne traktormodellen? Flott hvis jeg kan få tips til å koble den ekstra sentralen til på optimal måte.

Jeg lurer også på hvor jeg bør lage uttak for vedklyver (for å få best hastighet).

Tusen takk for alle innspill :-)

 

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du vel inne på selv. Enten kan du ta den etter lastersentralen, eller som du sier fra den orginale ventilblokka som du sier. Prinsippet er jo det same på de to sentralene, det er jo bare hva som er enklest og mest hensiktsmessig for monteringsarbeidet. (Uten å påberope meg å være ekspert hverken på MF eller hydraulikk.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte først og fremst på om det er fritt frem å sette så mange 'åpent senter' sentraler en vil i serie, eller om en bare kan seriekoble etter sentraler som har 'Trykk videreføring'. Grunnen til spørsmålet er at jeg har sett noen steder at det oppgis en lav trykkgrense på returporten.

 

Ved seriekobling vil jo det være fullt trykk på returporten på alle sentralene som er foran den som brukes og da var jeg redd advarselen ovenfor som jeg har sett noen steder.

 

Hva er egentlig funksjonell forskjell på vanlig og 'trykk videreføring' sentral?

 

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd å kjøre trykk fra pumpe til tømmerkransentral til frontlastersentral med bare en retur,med den følge at tømmerkranen beveget seg når jeg brukte frontlasteren,pga returtrykket fra tømmerkransentralen ble presset inn i sleidene,så jeg gikk over til å bruke vendekran etter pumpa mellom sentralene.de idielle hadde hvert å bruke vidreføring av trykket sentral,men da må man ha det. det er også på en 265 fra 1980,men har gitt den opp, for 2krets pumpa holdt max 500 timer før trykket ble dårlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om en kan skru inn en 'Trykk videreføring' nippel i den originale bakre sentralen på MF 265 '86 modell..? Da ville problemet mitt vært løst.

 

Takk for innspill på dette

 

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym
Har du ikke &quot\;trykk videreføring&quot\; på den sentralen allerede da? Det ser du om du har en slange inn og to slanger ut (på andre siden). Er fortsatt ingen ekspert, men må det ikke være &quot\;trykk videreføring&quot\; i et &quot\;åpent senter&quot\; system?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...