Gå til innhold

traktor new holland t-4030


Gjest

Anbefalte innlegg

En slik clutch er i utgangspunktet mye mindre følsom, så det er ikke lett å krypkjøre, det er mer av eller på sammenliknet med en &quot\;vanlig&quot\; clutch. Når traktoren er kald, og spesielt i kaldt vær, er det nok enda verre.

Så vidt jeg vet skal den kalibreres når olja er skikkelig varm (50-60 grader om jeg husker riktig). Har du tatt dette opp med AK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torsnuten1970

ak var her og kjørte traktoren varm og kalibrerte den ,men den vart ikkje bedre.det var noken som snakka om att eg burde prøva ein annen type hydraulikkolje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble den varm nok? Du klarer ikke å kjøre hydraulikkolja varm nok, ihvertfall ikke på høsten, bare med å kjøre. Mekanikeren som var her og kalibrerte på 1. gangsservice hadde med seg en slange og et manometer som gav motstand i systemet for å få olja varm nok. Jeg har en TL100A og vet ikke om det er likedan på din traktor. Er den også brå på vendegiret, regner med at dette er clutchfritt...?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torsnuten1970
vende giret er ikkje så gale som pedalen.Eg får prøva å kjøra olja varm nok ,og kalibrera den sjølv,slik som det står i instruksjons boka,Ifølge boka skal det ikkje gå an å kalibrera den viss olja er for kald.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Var for noe av det samme på JXU 95 (samme vendegirsystemt) jeg har når den var ny, at den var brå på CLutch, skiftet potmeteret på clutch'n, er det som sender igjenom hvor mye strøm som skal gå til hjerne som for teller hvor mye ventil skal åpne.

 

Var sånn at den kom på et hvis på punkt på pedal så gjor den et rykk var nesten helt håpløs å koble på redksap

 

Skifet potmetert på clutchpedal og brukte den en 4 5 timer og kalibrete opp girkassen, da hadde 70 grader på olja, og justert hvor brå den skal være på vendegiret, er en justering på det med HI MID og LOW, ble en helt annen traktor p bruke på vendegiret og clutchpedalen.

Er ikke sikkert det med den mulighetern med Hi Mid low justering på T4030.

 

Har du oljen som er levert fra farbrikk på ennå, hvis det er kladt der du bor så lønner seg å skifte til en annen olje som er tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...