Guest Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Hei Har nett byttet inn min 95 mod, mf 390t til en 2012 mf 5430. Jeg synes denne er fryktelig stiv, slår veldig i de minste dumper og hull i veien. Er veldig fornøyd med traktoren på alle andre måter, men synes faktisk den gamle var mykere. Er det noen her som har erfaringer rundt dette? Er det noen tiltak som kan gjøres? Lufttrykk etc? Traktoren har ikke fjerende hytte eller fremaksel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Domt du ikkje tok med hyttefjøring da! Kosta berre 9.000,- etter rabatt, og utgjer utruleg mykje ved vegkjøring! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 no e det sånn at man kan slakke av før humpa å hull... bære ett tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Er dette noe som må bestilles fra fabrikken, el er prisen du nevner for ettermontering? Traktoren var lagervare, en enkel model. Nesten så jeg lurer på om det er en eller annen form for låsebolt el splint ifm transport el noe slikt som er glemt å fjernet ved levering... Er det slik at den er såpass stiv og hard uten fjering i hytta? Blir den bedre når en monterer laster og redskap bak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Nei det blir ikkje bedre med laster på. Har Q45 på min 5455 og den er alt får stor. Blir fram tung og tar veldigt mye sikt framover til sidene. (Drid i rundkjøringer og kryss) Husk at traktoren blir 20cm høyere med demping på hytta. Litt dumt vis traktoren akorat gikk inn på låven før evt ombygging til demping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Sjekk lufttrykket, uten laster og bæring av tunge redskaper er 1,2-1,3 bar nok. Høres ut som du kan ha alt for høyt trykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vegard_1 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Stemmer også for å sjekke lufttrykk, har enda ikke vært borti en demo- eller visningstraktor hos en forhandler med riktig lufttrykk. Helt på sida av tråden, men er det noen grunn til at de pumper hjula så harde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind_1 Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 ...Traktoren ser lett og snerten ut når dekka ikkje båvar mot marka, slik dei alltid gjer ved normalt lufttrykk? Traktorer har vel til alle tider, som eg kan hugse, i brosjyrane vore framstilte med så høgt trykk at vekta ikkje syner på dekka... Har sett vognkort på 5455 uten frontløft, laster o.l. med egenvekt 5000 kg, eigaren vært overraska over det kan du sei :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.