Gå til innhold

JD 6910 &quot\;lugger&quot\; ved kjøring med 4hjulstrekk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 98mod 6910, gått 7000timer. Når jeg skrur på 4hjulstrekken så lugger den når jeg kjører, rister skikkelig i traktoren, ca hver omdreining på hjulet. spesielt rett frem... Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baard_1
Da er det mest trolig noe feil med diameter på hjulene. Front og bak stemmer ikke sammen. Skriv ned dimensjonene og sjekk med en leverandør om de som er montert går overens.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok ikke det, de har stått på siden de var ny. kanskje jeg skrev litt missvisende, det er ikke vibrasjon , det føles ut som det napper i drivlinja en plass... håper det ikke er noen stor-operasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det forskjell på lufttrykket foran og bak? Var borti engang en traktor som oppførte seg slik, men det kom bort når fylte i bakhjula like mye trykk som foran, verd å prøve hvertfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor e tilstanden på hjula?? Dersom hjula e slitne kan få det få stort utslag på forspinnet. Er lugginga der også når 4wd er utkobla? Passer fram og bakhjul i sammen, eller har det vore bytta berre 2 hjul??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at det bare er firhjulstrekken som&quot\;henter seg inn&quot\;. Har fått fagfolk til å prøve den og sier at den er sånn. Ganske logisk når det kun merkes på snø og glatt føre, med tung fres bakpå. Så det er rett og slett framhjula som sklir når firhjulstrekket står på og så henter inn &quot\;forslippet&quot\; de sies forresten at disse har verdens mest solide firhjulstrekk og dana akslinger :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...