Gå til innhold

Dekkdimensjon MF 5440


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer en ny MF 5440 med laster og lurer på hva folket anbefaler av dekk på denne traktoren? Standard dekk på denne er 13.6R24 og 16.9R34, men lurer på at det blir litt puslete? I tillegg syns jeg denne modellen er finere med større dekk? Fordeler og ulemper?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ja, må ikkje finne på å ha standar dekk på denne,ha på 440 og 540, det berre &quot\;må&quot\; du! Men på ein5440 vilde ikkje eg hatt større felg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp dekk etter hva du bruker n til å gi fan i å kjøpe det som er tøft å se på, på sommerføre så er jo brede så stor diameter som mulig tøffest for de fleste men på vinterføre å vei er det ikke så bra. michelin xeobib er vel siste eksempel på råtøffe dekk felger som koster,mange har jo slitt ut dekk for ei formue på 2000timer,men fine på jorde er dem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Fekk ny 5450 i sommar, og tok 540/65-38 og 440/65-28 på den (Trelleborg). Er godt tilfreds med dette, men kunne somme tider tenkt meg 600/60-38. Traktoren går 46 km/t på GPS, har mykje betre bakke-

klaring, og kjettingklaring nok. Tok også heilsveiste felgar, som er solide og reinslege. Mitt råd blir: Kjøp 38 tomm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kåre Olav: la nå for guds skyld bruken komme før utseendet. Skal du kjøre mest på jordet med tung redskap så ha på 38 tommer, skal du ha kjettinger på den så ha 34 tommer.

 

Det er vel en (vesentlig) prisforskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest case1095_1
Kjøpte 5450 i vår med Trima 3.1P laster .Valgte 480/65-24 og 600/65-34 Michelin Multibib,er fornøyd med valget.Eg tok 24&quot\;framhjul for å få nok avstand mellom laster og hjul.Med desse dekka flyt han veldig godt på marka,er og mjuk og fin etter vei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i mye som dere sier her. Var å så på en 5440 igår med 440/65R24 fram og 540/65R34 bak idag og den var som jeg trodde helt grei, men er jo så god plass mellom bakdekk og bakskjerm att jeg vil si det er stygt. Mulig det er praktisk iforhold til kjettinger, men at traktor rent utsendemessig kler &quot\;høyere&quot\; dekk er vel hevet over enhver tvil. Er det stor forskjell i pris på 24/34 forhold til 28/38 med 65 profil og 440/540 bredde?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved nykjøp, altså fabrikkbestilling, så er det ikkje store prisforskjellen på 34 og 38 toms. 3-4000 vil eg tru. er verdt kvar ei krone pga utseènde. og det er fortsatt god plass til kjetting. 600/65x34 er dyrere enn 540/65x38 i div prislister på dekk uten felg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...