Gå til innhold

fendt 300 serien noen med erfaring?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei lurer litt på om noen her har erfaring med disse? har titta litt på en lite brukt 310vario tms men hvordan er den? blir det borte mye krefter i en liten vario hvordan er hytta å servicen tenkte å ha den til sprøyting lasterkjøring å litt henger transport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Den største bakdelen med fendt 300, er hydraulikken.

Tanhjulspumpe med moderat kapasitet, og knotete betjening av tipputak.

På en traktor i denne prisklassen, bør en forvente LS hydraulikk. Ellers så tror jeg det er en topp lastertraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for fin lesning,har sett påen2007 mod åen2011 den nyeste er uten laster.skiller 250000 i pris,vet ikke helt hva den koster ny,nå er det vel src på de å,er av de som er litt skeptisk til det,men det går vel mindre diesel? hva synes dere om dieselforbruketpå deres traktorer?er hytta behaglig i lange dager?hadde vert fint m ls hydrualikk for mitt bruk-potetopptagern krever det,må man opp på 400 serien da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt kjørt den modellen, men jeg synes den virket veldig enkel. Den største og avgjørende fordelen med den må være vario transmisjonen.

Dieselforbruket er sikkert helt greitt, det sitter en 4 sylindret deutz motor i de.

Men det er klart at en 310 vil jobbe tungt og i øvre del av sitt idelle effekt område i mange oppgaver. Det går fort mye diesel når man har gassen i bånn\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble solgt den 310 n gitt,ikke til meg. men har blitt litt sugen på noe slikt.

kjører ikke så mye i året,lurer på å kansje titte etter 312 nå.

hvordan er de etter veg er det topp fart på lavt turtall?

har det vert noe gjengangs problem med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mr T:

 

Hvordan frakter du rundballene? Maskinhenger, boggiehenger eller annet flak?

Vurderer samme traktor, og har en 13t nyttelast på boggiehenger. Pleier å frakte 11 eller 14 baller alt etter TS%.

Hvordan er den i lange seige motbakker - får man i praksis prestasjon i forhold til det hk tallet angir. Jeg vil anta at dreiemoment er mindre viktig når man har vario siden fremdriftshastighet og motorturtall justerer seg ideelt i forhold til hverandre? (TMS)

 

Hva med rundballepressa? Hvilke fremdriftshastigheter pleier du å presse på? Hva med når det drar seg til med lange motbakker?

 

Akselavstand ved lasterarbeid - du sier at man trenger bakbelastning først ved 1000kg+. Det høres ut som mishandling av foraksel?

en 4'er er jo litt stumpete i forhold til en 6'er i slikt arbeid?

Hva slags laster har du på din? Ser at mange nyere traktorer har lasterarmer som stikker vel langt fram.. En Q45 eller lignende er vel ideell på denne traktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

blitt litt sugen nå,ser eik har kampanje på nye scr,men det er å modeller av gamle typen uten ad blue på lager.er vist litt bedre sving å 5 l mere olje kapasitet på scr ellers lik. ad blue skal vist bruke mindre drivstoff,men kunne godt tenkt meg å slippre det.

står en fin brukt en på finn å men den er det ikke tms på-har ikke noe kjøre erfaring så hva vil si i praktisk bruk? med uten det.

har en redskap som trenger ls men har finni ut at det sitter ei kran der så det går uten.

300 serien er vel endel rimligere å lavere en 400 serien-har noen låvedører som 300 så vidt kommer under å det er viktig,ikke kjører jeg 1000 timer i året heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMS er en funksjon som du kan slå av og på.

Når den er av har du gass på gasspedalen.

Når den er på får du framdrift ved å tråkke på gasspedalen.

Altså er gassen ikke ensbetydende med turtall, men med en forhåndsinnstilt framdrift fra f.eks 0 til 5 km/t ved flat pedal. eller 0-40 for den saks skyld.

Når du har prøvd dette her får du et sterkt behov for, og enda et argument for å kjøpe en fendt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...