Gå til innhold

Stille opp NH TL90


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Det var en gammel tråd som jeg hadde tenkt å fortsette på som jeg ikke fant, så da får jeg starte en ny en. Jeg har en NH TL90 som var stilt litt på før jeg fikk den. Jeg hadde på den et dynamometer hos AK og den viste ca 83 hk på tappen, 94hk på hjula. De ville ikke skru noe særlig mer sa de. Jeg har hørt fra andre at det kan skrues endel til og at en omdreining er ca 10hk. Stemmer dette?

Må mutteren på innsiden av skruen løsnes før man kan skru?

Traktoren er forsåvidt grei som den er, men kunne ønske å skru litt opp under pløyinga da jeg har en 4 skjærs vendeplog.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Mo_1

Takk for svar Lars.

Får prøve meg fram litt forsiktig.

Den kontramutteren var veldig vanskelig å komme til. Den satt på innsiden av en liten plastring, og der var det veldig trangt. Noen som har skrudd her og har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TL 90 samme motor som TL 100? Er det kun innstilling av pumpa som er forskjellig?

Den første typen TL 100 er oppgitt til 95 HK. Min er påstilt ca. 10 HK? og fungerer utmerket, men hvor mye mekanikeren dreide skruen husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitbonden_ole-m_1
stemmer det , etter boka så er det samme som står i 90 og 100 , både borring og m3 er det samme på dem 90 er oppført til 85hk og 100 er oppført som nevnt tiligere med 95hk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arne_Mo_1
Noen som vet om jeg må bruke et spesialverktøy for å skru på pumpa? En vanlig skiftenøkkel blir for brei og jeg kommer ikke ned på skruen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Mo_1

Vel, i dag gikk jeg til verks med skralla, og det funka jo fint!! Men urutt som jeg er klarte jeg og miste tellinga på hvor den i utgangspunktet sto. Noen som vet hvor langt tilbake fra &quot\;helt inn&quot\; som er passe?

Den var jo bra sprek på helt inn, men har en anelse om at det ikke er bra og belaste den hart på denne instillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Den største faren i ein motor er forbrennings temperaturen, blir den høg nok sveiser du ventiler stempler, osv. Noko som = komplett havari.

Den enkleste,biligste og kanskje det beste verktøyet ,er å borre inn/gjenge slik at du kan sette inn en sonde for eksostemperatur.

Så skjekker du temperatur under maks belastning, før du justerer opp.

Eg bruker å holde meg under/rundt 700grader etter.

Eksos temperatur har indirekte innverknad på kjølevanns temperatur.

Kjølevanns temperatur kan du jo styre litt sjølv, samt ha god oversikt over.

Andre ting ein kan skjekke litt ut er intercooler, den hjelper og på forbrennings temperaturen, samt effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...