Gjest Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hei. Det var en gammel tråd som jeg hadde tenkt å fortsette på som jeg ikke fant, så da får jeg starte en ny en. Jeg har en NH TL90 som var stilt litt på før jeg fikk den. Jeg hadde på den et dynamometer hos AK og den viste ca 83 hk på tappen, 94hk på hjula. De ville ikke skru noe særlig mer sa de. Jeg har hørt fra andre at det kan skrues endel til og at en omdreining er ca 10hk. Stemmer dette? Må mutteren på innsiden av skruen løsnes før man kan skru? Traktoren er forsåvidt grei som den er, men kunne ønske å skru litt opp under pløyinga da jeg har en 4 skjærs vendeplog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Mo_1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Takk for svar Lars.Får prøve meg fram litt forsiktig.Den kontramutteren var veldig vanskelig å komme til. Den satt på innsiden av en liten plastring, og der var det veldig trangt. Noen som har skrudd her og har noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har ikke TL 90 samme motor som TL 100? Er det kun innstilling av pumpa som er forskjellig?Den første typen TL 100 er oppgitt til 95 HK. Min er påstilt ca. 10 HK? og fungerer utmerket, men hvor mye mekanikeren dreide skruen husker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geitbonden_ole-m_1 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 stemmer det , etter boka så er det samme som står i 90 og 100 , både borring og m3 er det samme på dem 90 er oppført til 85hk og 100 er oppført som nevnt tiligere med 95hk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 er det ikke mere underspylling på stempla på 100 som ikke er på 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Mo_1 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Noen som vet om jeg må bruke et spesialverktøy for å skru på pumpa? En vanlig skiftenøkkel blir for brei og jeg kommer ikke ned på skruen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Mo_1 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Vel, i dag gikk jeg til verks med skralla, og det funka jo fint!! Men urutt som jeg er klarte jeg og miste tellinga på hvor den i utgangspunktet sto. Noen som vet hvor langt tilbake fra "\;helt inn"\; som er passe?Den var jo bra sprek på helt inn, men har en anelse om at det ikke er bra og belaste den hart på denne instillinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Den største faren i ein motor er forbrennings temperaturen, blir den høg nok sveiser du ventiler stempler, osv. Noko som = komplett havari. Den enkleste,biligste og kanskje det beste verktøyet ,er å borre inn/gjenge slik at du kan sette inn en sonde for eksostemperatur. Så skjekker du temperatur under maks belastning, før du justerer opp.Eg bruker å holde meg under/rundt 700grader etter.Eksos temperatur har indirekte innverknad på kjølevanns temperatur. Kjølevanns temperatur kan du jo styre litt sjølv, samt ha god oversikt over.Andre ting ein kan skjekke litt ut er intercooler, den hjelper og på forbrennings temperaturen, samt effekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar