Gå til innhold

Traktor med div. utstyr


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på utkikk etter en traktor til min bedrift. Har kikket på New Holland traktorer som ser ganske bra ut til mitt bruk.

 

Det den skal brukes til er frakt av en gravemaskin, massekjøring og brøyting til vinteren.

 

Det jeg lurer på er hva som er anbefalt til dette bruket. Brøyting er av kommunale veger og private gårdsplasser.

 

Trenger også tips om hva som er ideelt av utstyr å bruke? Er det nok med snøfres eller bør det være en snøplog i front også?

 

Skal teste en New Holland TS130 på fredag, men har prøvd TM140 nå å den ser meget bra ut å solid.

 

Hvor mange hester er det anbefalt at det skal være på den? Skal jo kjøre en del jord å stein/grus med den også så den bør jo klare det på ett normalt vis.

 

Er det noen andre her ute som kanskje driver med det samme som har noen erfaringer og tips til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Storli_1

Når det gjelder skjær forran, hva anbefales der å hvilken snøfræs er bra til slik bruk. Det gjelder en del km vei å boligfelt. Noe trangt på noen plasser.

 

Prøvde TM 140 å synes det virker som en god traktor. Skal jo prøve en TM 130 nå da på fredag. Så er litt spent på å se forskjellen.

 

til å kjøre masse så vil jeg tro den TS140 er bra sånn som jeg oppfattet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Blander du ikke litt TM og TS nå? Først var det TM 140 og TS130, sist var det motsatt, hehe....

Spøk til side, mekaniker på AK har sagt at TM er mye kraftigere når det gjelder bremser og bakaksel og en lokal entreprenør kjører kun TM, enkle og solide traktorer som takler mange forskjellige og ukyndige sjåfører. TS er vel forgjenger til TSA/MXU og litt mere avansert når det gjelder teknikk, men ikke like robust? (kjører ikke New Holland selv, men har fått det inntrykket gjennom alt jeg har lest av diverse debatt tråder her på nettet.)

 

Tror kanskje TM 140 var det tryggeste valget, selv om den ikke går like raskt bakover som TS.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Storli_1

det med ryggehastighet har ikke noen stor betydning for min del. det jeg er ute etter er vel en traktor som jeg kan stole på i noen år framover og som ikke krever å stå på verksted i lange tider på grunn av masse trøbbel.

 

Så det jeg skal kjøpe er en &quot\;pakke&quot\; med henger,fres,plog og selveste traktoren.

 

Kikket litt på en JD i dag som så veldig bra ut og som er godt passet på. var vel rundet 3000 timer vel. tror den kan være ett godt alternativ om ikke det blir New Holland.

 

Hva synes dere der ute om lasteapparat på den? er det egentlig noe som bør være der.

For min del så er jo bruken tenkt til å være massetransport og brøyting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis du først begynner å vurdere JD kan jeg i hvert fall si at da gjør du et sikkert valg, men da er vel jeg litt subjektiv siden jeg snart har to grønne. Onkelen min har en 6430 fra 07, og da den var gått 5000 timer måtte han bytte vifte i hytta...... Er ikke det god reklame så vet ikke jeg. I tillegg så er jo nesten hver fjerde nyregistrerte traktor en JD.

 

Laster må du jo vurdere ut i fra behov. Til info kan en laster ettermonteres på JD veldig enkelt. Egen ramme, så brakettene monteres bare rett inn i siden på rammen med 7 bolter på hver side. Pris Q45/Trima 3.1 med braketter og sentral fra 64.000 (Skaarer maskin på finn.no).

 

Lykke til med valget. Grønn kan anbefales - veldig gode å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...