AH_1 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Noen erfaringer om hvilke pumpe som er å anbefale? Har erfaring med Delaval 360,grei den,men klokobling gearboks-pumpeaksel har røket en rekke ganger. Moi fossepumpe er den bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runeav_1 Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har ei billig Jærbu T2 fra 1992 til salgs for en nabo. Har mobilbilder.90077420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Har god erfaringer med Duun gjøselspumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Henger meg på her Er på utkikk etter ei gjødselpumpe med stor kappasitet. Rørinng er ikke påkrevet da jeg har mixer,Men det må være fjernkontroll slik at jeg slipper å gå ut av traktoren jeg kjører med pga dårlig bein. Tanken jeg kjører med en tar 12m3 ønsket er å fylle den på ett par min. Noen som har noe å anbefale? sjekka litt på elektisk pumpe men det sies de har dårlig kappasitet. ønsket er el pumpe for da kan drengen bruke traktoren til andre ting i en hektisk periode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegard_1 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Møkkamann\; Generelt sett har de DeLaval-pumpene jeg har vært borti hatt god kapasitet på lasting, både de elektriske og de traktordrevne. Nå er jo kapasitet et relativt vidt begrep, enkelte pumper (som Duun) svinger jo fra ekstrem kapasitet ved tynn møkk til elendig ved tjukk møkk. Har vel ikke sondert markedet så veldig nøye de siste åra, men er det noen som leverer fjernbetjening som standard? Det finnes i alle fall kit til ettermontering, som ikke koster all verden og som lett kan tilpasses de fleste pumper. Jeg ville i alle fall tatt en titt på DeLaval, har god erfaring med ei elektrisk pumpe fra den produsenten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wold_landbruk_1 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 har to delaval/alfa pomper. ene er fra 1986 og har bytta 1 lager den andre er 5år og står permanent i kjelleren. den gamler tar vi opp og vasker og spruter på olje. di fuker bra og er driftsikre. vi buker en volvo 650 til og dra dem med.. anbefales på bløt og tykk møkk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 6470_1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Vi vurderer også kjøp av nytt pumpeutstyr. Har da tenkt på den største Cobra pumpa.Samtidig har vi også lurt litt på ett hydaulikkaggregat til rundballepakkeren med fjærnstyring. Om man da kobler Cobra pumpa på aggregatet har man da ei pumpe med fjærnstyring skulle jeg tro. Bruker i dag propellmixer og Flygt pumpe,men er mildt sagdt lei den ellendige kapasiteten til pumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 gå for jærbu ole g pompa...rimelige går å går og uden for møje dill dall så mange andre he.,.å den hydrauliske opp og ner på lesserøyren æ heilt 100., eg broge ca 2 min på å fudla 12 ton..kulort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 byttet ut alfa lavalpumpe med duun frå 3 år sidan. må berre få si at duun er ei mykjy bedre pumpe,m bedre kapasitet,og mykjy bedre omrøring. men må legge til at alfa lavalpumpen var frå `82,og har sikkert tapt kapasitet med åra. men angrer ihvertfall ikkje på valget av duun!! laster 6000l på litt under 1 minutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Q-Bonde_1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Eg bytta ut Delaval tp 270 med Duun kombipumpe for 1år si og trega ikkje .pump ca230m3 med kuskit på 45min uten å røra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 spilde mek verksted har vi gode erfaringer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alex_1 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 runeav: er den enda til salgs? Hvor i landet står den ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runeav_1 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei Alex. Pumpa Står ikke langt i fra Kjevik flyplass i Kristiansand. Tror jeg har mobilbilder.90077420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alex_1 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ok. Stand er det på pumpa? Sender du bilde til aleksanderlimmesand@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runeav_1 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Alex. Send mld på mob 90077420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Til dere som er interesert i lastestativ til gjødselpumpe, så har jæren landbrukssenter utviklet stativ til enkel ettermontering (bare med bolter og brakett) til JET 2000/2100 (se jls.no) Har også sett samme stativ montert på DUUN-kombipumpe NY JET KOMBI er også klar for salg:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Er der noen som har erfaring med cobra pumpene? Tenkte å bruke den til omlasting fra lastebil/krokbil til gjødselvogn. Må ha en hydraulisk drevet pumpe da der ikke er flere kraftutak på bilen. Hvilken pumpe anbefales? Cobra 150, 180, eller 300? Finns der andre allternative pumper? Kom med erfaringer/innspill da jeg er på forsøksstadiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Sjekk våre produkter på pumper , DODA og en ny type SlurrySub pumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Nokon som kjenner til opplegg for fjernstyrt lastepumpe? Har propell i vegg for omrøring og sugepumpe på vogn som koplast til Bauerkopling i porten. Mykje søl med til og fråkopling av slangen. Tung er den og full av møkk. Kunne tenkje meg ei fjernstyrt pumpe slik at ein kan sitje i traktoren ved fylling. Kjenner berre til fjernstyrt røring/fylling på Jærbu. Kan vel vere elektrisk eller driven av hyraulikkaggregat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar