Gå til innhold

Tanco Bale Share


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Tanco i haust, den er verdt kvar ei krone.. Kan ikkje tenke meg og gå tilbake til gamlemetoden..

Einaste eg måtte gjere med den for att den skulle vere optimal, var og bygge på plastklemma, slik att den får kjem bedre inn i plasten og breiplasten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg fikk ikke denne til å virke.

Tanken var å dele ballen slik at jeg fikk ene halvparten i en forhekk og andre i neste osv. Den greide etter et par ganger ut og inn å dele ballen men da datt ikke ballen ned men ble hengende i plasten og jeg måtte ut av hjulasteren å dra den ut.

Mange ganger røk plasten i klypa og plast og nett datt ned i forhekken.

Skjelden vært så mye sint som på denne.

Den greier heller ikke halmballer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da må du øve litt mer \;) Det er viktig å ikke tilte for mye ned når du åpner opp for å slippe andre halvdel , fordi da får ballen stor fart og river med seg plasten. Ha tindene tilnermet vannrett, og åpne kjeften nesten helt. Prøv så å riste litt for å få den til å dette ut. Da fungerer det 99% av gangene. Ofte vaskeligst på svært tørre baller. Når du griper ballen tar du over ballen (som ei siloklype), og ikke vannrett langs golvet med tindene, som vist på youtube filmer. så presser du lasteren godt ned så klypa får godt tak i plasten.........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Det bør vel funke greit med tanco vel? Hvilken river/kutter har du? Vet om en som bruker tanco til å dele en halv oppi orkel f2. Og det er jo en maskin som er kjent for å ikke like baller......det fungerer helt topp. Eneste minus er at ballen &quot\;faller litt hardt ned&quot\; med tanco. Muligt det er bedre på den som kutter nedenfra og opp........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...