Guest Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Noen som har erfaringer å komme med? Er den verdt prisen? Skal brukes for å dele runballer, å ta de igjenn med minilaster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SJ_1 Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Løp å kjøp, er en befrielse å slippe å ta av plasten for hånd, og ikke minst stå å riste opp rundballer med pallegafler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Er det noen som har prøvd Göweil Rundballenschneider RBS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Kjøpte en Tanco i haust, den er verdt kvar ei krone.. Kan ikkje tenke meg og gå tilbake til gamlemetoden.. Einaste eg måtte gjere med den for att den skulle vere optimal, var og bygge på plastklemma, slik att den får kjem bedre inn i plasten og breiplasten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Hei! Jeg fikk ikke denne til å virke. Tanken var å dele ballen slik at jeg fikk ene halvparten i en forhekk og andre i neste osv. Den greide etter et par ganger ut og inn å dele ballen men da datt ikke ballen ned men ble hengende i plasten og jeg måtte ut av hjulasteren å dra den ut. Mange ganger røk plasten i klypa og plast og nett datt ned i forhekken. Skjelden vært så mye sint som på denne. Den greier heller ikke halmballer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Hei! Da må du øve litt mer \;) Det er viktig å ikke tilte for mye ned når du åpner opp for å slippe andre halvdel , fordi da får ballen stor fart og river med seg plasten. Ha tindene tilnermet vannrett, og åpne kjeften nesten helt. Prøv så å riste litt for å få den til å dette ut. Da fungerer det 99% av gangene. Ofte vaskeligst på svært tørre baller. Når du griper ballen tar du over ballen (som ei siloklype), og ikke vannrett langs golvet med tindene, som vist på youtube filmer. så presser du lasteren godt ned så klypa får godt tak i plasten......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jeg skulle ønske svar på det samme som deg Jensb, - gubben begynner å bli lat ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Det bør vel funke greit med tanco vel? Hvilken river/kutter har du? Vet om en som bruker tanco til å dele en halv oppi orkel f2. Og det er jo en maskin som er kjent for å ikke like baller......det fungerer helt topp. Eneste minus er at ballen "\;faller litt hardt ned"\; med tanco. Muligt det er bedre på den som kutter nedenfra og opp........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.