Gå til innhold

Leige av gjødsellager-kapasitet


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal leige gjødsellagerplass med naboen, som har lagt ned drifta. So vi skal bruke gjødselkjelleren etter behov som ekstra kapasitet til vårt bruk.

 

Ka er en fornuftig pris å betale i leige pr m3. gjødsel i året?

 

Alternativet er å måtte sette opp en ekstra komme på vårt eige bruk til ca 250`000,- eller meir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Skal leige gjødsellagerplass med naboen, som har lagt ned drifta. So vi skal bruke gjødselkjelleren etter behov som ekstra kapasitet til vårt bruk.

 

Ka er en fornuftig pris å betale i leige pr m3. gjødsel i året?

 

Alternativet er å måtte sette opp en ekstra komme på vårt eige bruk til ca 250`000,- eller meir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.000,- Det var ikke mye. Hva slags type lager setter du opp da, og hvor stort?

Elementer til en kumme på 2000m3 koster ca 200.000, og graving og bunnplate på omtrent det samme. Altså ca 400.000, eller 200kr/m3. Mindre kummer er dyrere pr.m3. men om man regner så enkelt at man tar byggekostnaden delt på 10 (renter, avskriving osv) så bille jeg anslått en årlig kostnad på 20 kr/m3. Så kommer jo allt det praktiske etterpå i forhold til fylling, røring, tømming, avstander, størrelse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Sorry.. Det mangla en null... Eg tenkte en kostnad på 250000-300000,- Alt etter kva størrelse og type som blir sett opp...

 

Er det noken som har erfaringer med lagunebasseng til gjødsellager???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GrimGuten_1
Egentlig knappeclutch jeg lurer på. Har du fortsatt Trimaclutchen liggende? Antar dette er for å bruke traktorens hydraulikk? Ikke eget el/hydr opplegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...