Gå til innhold

Kverneland Accord exacta cl


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om noen har erfaring med spredetabellene (bok og internett) til denne sprederen. Vi har store problemer med å få den til gi ut riktig mengde pr daa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei! Lurer på om noen har erfaring med spredetabellene (bok og internett) til denne sprederen. Vi har store problemer med å få den til gi ut riktig mengde pr daa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

hei!

 

seint svar men ser nå etter endel bruk på overgjødsling så er det en fordel å ha kun en åpning i bunn av beholderen, dette slik at man får en stor åpning istedenfor 3 små.

 

trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Beklager også sent svar, men har ikke sett tråden før.

Har kjørt etter boka, med kalibrering av kornstørrelse og vekt pr liter gjødsel, og føler stor nøyaktighet. kjører ofte med 12 m mellom dragene, sprer 24 m og stiller sprederen på halv mengde.

Finutmatingen med å stenge to av tre hull er jeg også godt fornøyd med til overgjødsling med små mengder.

Har sjekket kornstørrelse og litervekt en gang pr gjødselslag, og funnet ut hvilken slag det kan best sammenlignes med i den originale spredetabellen. etterpå har jeg vært kjempefornøyd.

Sliter du fortsatt? oppgi din epost, så kan jeg nok gi deg noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei! Takk for svar.

Tok å testet sprederen i telt i kveld. På den gitte instillingen skulle den gi ut 59 kg pr. min. Resultatet ble 32 kg pr min. Vi testet 2 spredere , begge er -10 modeller og resultatet ble det samme for begge.

 

HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei igjen. Jeg har 09 mod. Kanskje det har blitt gjort noen forandringer??? Jeg ser ut ifra de resultatene dere fikk i telt, at dere fikk ut ca halv mengde. Kan tabellene være gjort om slik at de er opgitt med full overlapp?? Uansett så er det etter min mening ikke nøyaktig nok da den ikke gir akkurat halv mengde. Siden det er årets modell er jeg ikke i tvil om at jeg hadde tatt en tur til forhandler og plaget dem litt. En av grunnene til at man kjøper ny spreder er jo for å få nøyaktig gjødsling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Vi mener også det må være noe feil med -10 modellene. Synes også det er dårlig at det ikke er tabell for 25-2-6 granulert gjødsel. Dette er jo den mest solgte gjødsla i norge. Vi har også kalibrert gjødsla og veiet den og funnet den som ligner mest i tabellen, men det hjelper ikke. Dialog med fk har vi hatt hele tiden, men de har ikke klart å finne feilen så vi har mest lyst til å returnere sprederene hvis problemet ikke løses innen kort tid.

 

HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...