Gå til innhold

Ensil 1


Gjest

Anbefalte innlegg

Har siste åra vore betydeleg meir plaga med mygl og varmgang i tårnsilo.

Byrjar å tru at det skuldast ensileringsmiddelet. Brukar anbefalt mengde i syreapparat på forhaustar.

I dagens Norge der svindel og bedrag høyrer til på alle samfunnsområde, skulle det ikkje undre meg om ensileringsmiddelet ikkje er det det gir seg ut for å vere..

Er det andre som har mygl i silo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Ensil 1 hjelper ikke mot mugg. Den senker pH ved hjelp av maursyre i løpet av kort tid, før mikroorganismer rekker å spise opp sukkeret. Dersom siloen har høyt tørrstoffinnhold, vil luft lett komme inn i silomassen. Mugg vokser kun ved tilgang på luft. For å få god fres i muggveksten er det en fordel med god tilgang på sukker. Det fiksa du jo ved hjelp av maursyra.

 

Ensileringsmiddel med propionsyre dreper derimot mugg og hindrer varmgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra min ringe kunnskap om silolegging, mener jeg å ha lært at ensileringsmiddelet kun bidrar til å sikre fôr som fra før er &quot\;egnet til ensilering&quot\;.

Har du for eksempel mer forurensning i fôret enn tidligere, eller er graset grovere så det er verre å pakke, eller er det blitt luftlekkasje i siloen, eller kanskje problemet er det Navara påpeker, at du fortørker &quot\;for godt&quot\;? I så fall er det enda viktigere med god trakking, og kanskje du skal begrense fortørkinga litt, for å redusere risikoen. Det er noe med det der &quot\;for mye av det gode&quot\; også... \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spelarjakob_1

Poenget mitt var at eg har bruka &quot\; same prosedyre kvart år &quot\;,

men at mygl og varmeproblemet har endra seg til det verre. Problemet er også vedvarande ein månad eller to til temperaturen vert lav.

Takker for tips om Ensil pluss, dette har eg ikkje vore klar over.

Kan likevel ikkje fri meg frå tanken på at Ensil 1 har vorte forandra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med varmgang/mugg er nok eit økande problem. Dessverre.

Dei tre siste åra har det regna ganske så mykje og eg trur måten ein fortørkar på har i stor grad innverknad på stabiliteten. Når grasset blir ligande forlenge uti dårleg vær vil det danne seg mykje gjær i bunnen av strengen. Dette tar ein med seg inn i plansilo(tårn), og når ein åpner siloen kan det i uttgangspuntktet sjå bra ut. Men så vil det komme oksygen til og da kan det i mange tilfeller &quot\;ta fyr&quot\; i siloen.

Ein kan bruke enileringsmiddel så slår ut gjærsoppen F.eks ensil pluss, graasat pluss, sil-all fireguard osv. Men det beste er nok god management, riktig fortørking, tempo,tråkking og ikkje spar på plasten. Det er no mi meining:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Jeg tror heller det er andre ting som spiller inn enn at ensil1 er blitt dårligere.

 

Blir det verre med åra kan det være siloen som blir stadig mer utett. Inne i silomassen er det mye co2. Dette er tyngre enn luft. Har du da utett vannlås i bunn, vil co2 renne ned og ut, og suge oksygenrik luft ned i toppen på silomassen.

 

Her er link til test av ensileringsmiddel:

http://www.grovfornett.no/media/ring/5172/NLR/Buskap_5_2010%20side%2028%20til%2031.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest spelarjakob_1

Viser til dette sukket eg skreiv om i 2012. Vart tilrådd å bruke ensil pluss. Dette var eit dårleg råd.

Ved finlesing av produktdatablad om ensil 1, viser det seg at produktet er vesentleg endra i 2007.

I samband med vesentleg meir bruk av rundball, er nok middelet brukbart, men eg har ei sterk tru på at det er pengar inne i bildet.

For meg som direktehaustar i tårnsilo, har denne endringa gitt store muggproblem .

Slik eg ser det , burde eg vore gjord merksam på ei slik endring, av produsenten , eller forhandlar.

Eg skal nemne eit anna eksempel: Espegard notsekk for ved. Har laga driftsopplegget etter desse sekkane. I fjor kom desse sekkane i ny utgave. Det er brukt tynnare tråd, ca. 13 kg. mindre tråd pr. ti sekkar, og antalet botnstropper er halvert.

Eg kan ikkje bruke desse nye sekkane. Det står dette firmaet fritt å produsere dei sekkar dei vil. Det som eg synest er vanskeleg, er at dei nye sekkane har nøyaktig det same varenummer som dei tidlegare.

Dette gjer at eg no &quot\; brenn inne &quot\;med eit parti sekkar eg ikkje kan bruke, og eg kjenner meg lurt. Ingen skal fortelje meg at denne endringa ikkje har med pengar å gjere.

Eg likar ikkje snikferd.

Det renn meg i tankar noko ein nordlending sa om Vinmonopolet: &quot\; Dei tek av prosenten , og legg det på prisen! &quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...